Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajarea persoanei care are calitatea de somer

agentii ocuparea fortei de muncadispozitia de repartizaresomerLegea 76/2002medierea munciiAJOFM


Vom stabili mai jos in ce masura la angajare este nevoie de repartitie de la AJOFM in situatia in care persoana care urmeaza sa fie angajata nu este somer, ci vine de la un alt angajator. Vom vedea astfel daca se va mentine contractul de munca incheiat cu un alt angajator.

Solutia consultantului:

Punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca sau de serviciu este cunoscuta ca activitatea de mediere a muncii.

Medierea muncii este reglementata in:

- art. 59-62 din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002 , aprobate prin HG 174/2002 , cu modificarile si completarile ulterioare;
- Procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobata prin HG 377/2002 , cu modificarile si completarile ulterioare;
- Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin OMMSS 85/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Agentiile pentru ocuparea fortei de munca au obligatia de a identifica locurile de munca vacante la angajatori si a le face cunoscute persoanelor in cautarea unui loc de munca.
Serviciile de mediere pentru persoanele in cautarea unui loc de munca constau in:
- informatii privind locuri de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
- mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
- preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora.

Potrivit dispozitiilor art. 10 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG 174/2002 , cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.

Pentru somerii care beneficiaza de indemnizatii de somaj, in conditiile prevazute Legea 76/2002 , participarea la serviciile de mediere, la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrati, este obligatorie in conformitate cu dispozitiile art. 61 alin. (1) din Legea 76/2002 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit alin. (2) din acelasi articol, somerii care nu beneficiaza de indemnizatii de somaj trebuie sa depuna o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca pentru a fi luati in evidenta in vederea medierii si, in cazul neincadrarii in munca, sa reinnoiasca cererea la 6 luni.
Șomeri in sensul legii sunt cei prevazuti in art. 17 din Legea 76/2002 , cu modificarile si completarile ulterioare.
In concordanta cu dispozitiile art. 61 alin. (3) coroborat cu art. 16 lit. c)-f) din aceeasi lege, de servicii de mediere gratuite beneficiaza, la cerere, si urmatoarele persoane:
a. ocupa un loc de munca si, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
b. au obtinut statutul de refugiat sau alta forma de protectie internationala, conform legii;
c. cetateni straini sau apatrizi care au fost incadrati in munca sau au realizat venituri in Romania, conform legii;
d. au incheiat contract de asigurare pentru somaj si nu realizeaza venituri sau realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata ce li s-ar fi cuvenit potrivit legii.

In vederea realizarii masurilor pentru stimularea ocuparii fortei de munca, o data cu inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor intocmi, pentru fiecare persoana in cautarea unui loc de munca, planul individual de mediere.
Astfel, in cazul in care agentiile pot oferi, in urma procedurii de mediere, un loc de munca corespunzator pregatirii profesionale si nivelului studiilor, se va emite dispozitia de repartizare, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 2 din OMMSS 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, persoanele care se inregistreaza la agentiile locale pentru ocuparea fortei de munca vor participa la serviciile de mediere gratuita oferite de agentii, aplicandu-li-se si acestora in privinta angajarii, acelasi tratament ca si somerilor, respectiv prin dispozitia de repartizare.

In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din aceasta procedura, dispozitia de repartizare se elibereaza in vederea prezentarii persoanei in cautarea unui loc de munca, inregistrata in evidenta agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la angajator, pentru a participa la selectia organizata de acesta, cu respectarea prevederilor legale, pentru ocuparea unui loc de munca vacant.

Ulterior participarii persoanei repartizate la selectia pentru post, angajatorul va transmite catre agentia de ocupare a fortei de munca instiintarea privind incadrarea sau neincadrarea in munca a persoanei repartizate prin dispozitie.

In concluzie, numai angajarea persoanei care are calitatea de somer, precum si a celorlalte persoane inregistrate la agentiile locale pentru ocuparea fortei de munca se face pe baza repartizarii facute de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca prin dispozitia de repartizare, document obligatoriu conform prevederilor legale in vigoare.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
agentii ocuparea fortei de muncadispozitia de repartizaresomerLegea 76/2002medierea munciiAJOFM

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 19 Februarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajarea persoanei care are calitatea de somer Nota: 3.88 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Adeverinta Pentru Un Salariat Care A Prestat Munca De Noapte ?Intrebare: Un salariat plecat din societate imi solicita o adeverinta pentru dosarul de pensie din care sa rezulte ca in perioada lucrata ( 2013 - 2017 ) a primit sporurile cuvenite pentru orele lucrate in schimbul 3 , dumineci si sarbatori legale . La plecarea din societate a primit adeverinta de vechime unde am precizat ca in perioada 2013 - 2017 a prestat si munca de noapte . Salariatul in cauza a fost paznic munca care presupune munca in schimburi . Ce alt document ar trebui sa i dau salariatului
 

Raspuns: Nu are nevoie de o astfel de adeverinta.Sporul de noapte a intrat in calculul venitului brut la care... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]