Vesti bune pentru absolventii institutiilor de invatamant in varsta de minimum 16 ani, in contextul in care acestia pot beneficia de o indemnizatie de somaj pentru o perioada de 6 luni, reprezentand 50% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
Aceste informatii au fost precizate de catre Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca (AMOFM) Bucuresti, conform Agerpres.
Este demn de precizat ca acestia trebuie sa se inregistreze la agentia pentru ocuparea fortei de munca din raza careia isi au domiciliul, in maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoana in cautarea unui loc de munca.
Indemnizatia de somaj se acorda dupa 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioada in care absolventul beneficiaza de servicii gratuite in vederea angajarii (informare si consiliere profesionala, medierea muncii, formare profesionala), precum si de masuri de stimulare a ocuparii (prime).
Prin absolvent al unei institutii de invatamant se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii, in conditiile legii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii.
In cazul absolventilor de liceu, indiferent daca au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculeaza din ziua urmatoare datei absolvirii studiilor, stabilita prin reglementarile normative in vigoare.
Precizam si ca potrivit Ordinului Ministerului Educatiei nr. 5549/2021, anul scolar pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral si frecventa redusa se incheie la data de 27 mai 2022.
Elevii care nu au situatia scolara incheiata la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculeaza de la data promovarii examenului de corigenta, data inscrisa in adeverinta eliberata de institutia de invatamant.
Actele necesare pentru inregistrarea absolventului la ALOFM, ca persoana in cautarea unui loc de munca, sunt: actul de identitate; actele de studii si de calificare sau adeverinta din care sa rezulte data absolvirii; declaratie pe proprie raspundere privind starea de sanatate - tipizat disponibil pe website-ul:
www.anofm.ro - agentia AMOFM Bucuresti, sectiunea Persoane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Utilizarea autocamionului altei societatiIntrebare: Un salariat angajat in functia de conducator auto/sofer profesionist la o societate pentru a putea conduce autocamionul altei societati la care nu este angajat de ce documente are nevoie? Autocamionul are licenta de transport pe societatea la care salariatul nu este angajat. Trebuie un contract de comodat intre persoana fizica si societatea care detine autocamionul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Temei suspendare CIM pentru concediu crestere copil cu handicapIntrebare: Avem o salariata care a fost in concediu crestere copil pana la 2 ani. Copilul implinea 2 ani pe data de 17.02.2025, salariata s-a intors la munca cu 1 luna inainte de a implini copilul 2 ani, respectiv pe data de 17.01.2025. Salariata ma anunta verbal in data de 17.02.2025 ca a primit prin posta certificatul de handicap pentru copil, urmand ca in data de 18.02.2025 sa imi aduca o copie dupa certificatul de handicap al copilul. Salariata in baza certificatului de handicap solicita concediu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<