Vesti bune pentru absolventii institutiilor de invatamant in varsta de minimum 16 ani, in contextul in care acestia pot beneficia de o indemnizatie de somaj pentru o perioada de 6 luni, reprezentand 50% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.
Aceste informatii au fost precizate de catre Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca (AMOFM) Bucuresti, conform Agerpres.
Este demn de precizat ca acestia trebuie sa se inregistreze la agentia pentru ocuparea fortei de munca din raza careia isi au domiciliul, in maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoana in cautarea unui loc de munca.
Indemnizatia de somaj se acorda dupa 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioada in care absolventul beneficiaza de servicii gratuite in vederea angajarii (informare si consiliere profesionala, medierea muncii, formare profesionala), precum si de masuri de stimulare a ocuparii (prime).
Prin absolvent al unei institutii de invatamant se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii, in conditiile legii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii.
In cazul absolventilor de liceu, indiferent daca au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculeaza din ziua urmatoare datei absolvirii studiilor, stabilita prin reglementarile normative in vigoare.
Precizam si ca potrivit Ordinului Ministerului Educatiei nr. 5549/2021, anul scolar pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral si frecventa redusa se incheie la data de 27 mai 2022.
Elevii care nu au situatia scolara incheiata la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculeaza de la data promovarii examenului de corigenta, data inscrisa in adeverinta eliberata de institutia de invatamant.
Actele necesare pentru inregistrarea absolventului la ALOFM, ca persoana in cautarea unui loc de munca, sunt: actul de identitate; actele de studii si de calificare sau adeverinta din care sa rezulte data absolvirii; declaratie pe proprie raspundere privind starea de sanatate - tipizat disponibil pe website-ul:
www.anofm.ro - agentia AMOFM Bucuresti, sectiunea Persoane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<