Absolventii institutiilor de invatamant in varsta de minimum 16 ani pot beneficia de o indemnizatie de somaj pentru o perioada de sase luni, reprezentand 50% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare, conform anuntului facut de Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AMOFM).
Beneficiarii acestui tip de indemnizatie trebuie sa se inregistreze la agentia pentru ocuparea fortei de munca din raza careia isi au domiciliul, in maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoana in cautarea unui loc de munca.
De asemenea, indemnizatia de somaj se acorda dupa 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioada in care absolventul beneficiaza de servicii gratuite in vederea angajarii (informare si consiliere profesionala, medierea muncii, formare profesionala).
Actele necesare pentru inregistrarea absolventilor in evidentele agentiilor teritoriale ale ANOFM ca persoane aflate in cautarea unui loc de munca, sunt:
1 – Carte de identitate;
2 – Actele de studii / Adeverinta eliberata de la secretariatul instititutiei scolare care atesta absolvirea;
3 - Declaratie pe proprie raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca (document atasat).
In vederea acordarii serviciilor de mediere, persoanele inregistrate in evidentele ANOFM vor completa o cerere dupa modelul atasat (Anexa 9 din HG nr. 174/2002).
Prin absolvent al unei institutii de invatamant se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii, in conditiile legii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<