Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Probleme intampinate de angajator la eliberarea unei adeverinte de vechime

Codul munciicarnetul de muncaadeverinta de vechimevechimea in munca



Analizam situatia unui salariat care a fost angajat in anul 2006 si care a incetat activitatea anul acesta. Astfel, i-au fost eliberate doua adeverinte, una pana la 31.12.2010 certificata de ITM si una incepand cu 01.01.2011 eliberata de societate. Este insa corect sa fie eliberata doar adeverinta din partea angajatorului?

Raspuns:

In speta nu se mentioneaza daca pentru perioada anterioara datei de 01.01.2011 salariatului i s-au inregistrat in carnetul de munca mentiunile corespunzatoare muncii prestate la acest angajator, astfel incat facem urmatoarele precizari:

Conform dispozitiilor art. 296 alin. (1)  din Codul muncii , cu modificarile și completarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se probeaza cu carnetul de munca.

Pana la 31.12.2010 adeverintele de vechime eliberate de angajatori si certificate de inspectoratul teritorial de munca au substituit evidenta activitatii pentru salariatii carora nu li s-au intocmit carnete de munca, inregistrarile din aceste adeverinte certificate producand aceleasi efecte juridice ca si cele din cuprinsul carnetelor de munca.

Astfel, salariatii angajatorilor care nu aveau carnete de munca intocmite primeau adeverinte certificate de ITM pentru perioada cuprinsa intre data incadrarii in munca si data de 01.01.2011 cand Decretul 92/1976 privind carnetul de munca a fost abrogat. Totodata, si salariatii care lucrau in cumul de functii primeau astfel de adeverinte pentru contractul de munca neinregistrat in carnetul de munca. Pentru perioada ulterioara abrogarii Decretului 92/1976 inregistrarile nu s-au mai efectuat in carnetele de munca si nici nu au mai fost emise adeverinte care sa fie certificate de ITM.

Astfel, pentru situatia in care salariatul nu a avut carnet de munca sau a lucrat in cumul conform mentiunilor anterioare apreciem ca poate sa primeasca de la angajator doua adeverinte: o adeverinta certificata de ITM pentru perioada incepand cu data angajarii si pana la data de 01.01.2011 si o adeverinta emisa de angajator incepand cu data de 01.01.2011 pana la data incetarii CIM in temeiul art. 34 alin. (5) din Codul muncii , republicat, care prevede ca la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate. Aceste dispozitii se coroboreaza cu dispozitiile art. 40 alin. (2) lit. h) din acelasi cod, care prevad obligatia angajatorului de a elibera, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului.

Pentru situatia in care salariatul are inregistrarile corespunzatoare in carnetul de munca pana la data de 31.12.2010, in lipsa stabilirii prin act normativ a unui model tip al adeverintei, apreciem ca se elibereaza o adeverinta al carui continut se stabileste de angajator tinand cont de solicitarea salariatului.




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul munciicarnetul de muncaadeverinta de vechimevechimea in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Probleme intampinate de angajator la eliberarea unei adeverinte de vechime Nota: 4.33 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Programare Concedii De Odihna Pentru 2019 - Co Neefectuat In 2018Intrebare: Buna ziua! Atunci cand se face programarea concediilor de odihna pentru anul urmator (anul 2019) trebuie trecute in programare si zilele de co neefectuate in 2018 sau acestea le poate solicita oricand salariatul si in programare trecem doar zilele de co pentru anul 2019? Multumesc!
 

Raspuns: Buna ziua, noi facem o noua programare strict cu zilele pe 2019. iar cele pe 2018 care apar practic ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]