Va informam ca inspectorii de munca au dat amenzi in valoare de 570.300 de lei, mare parte din suma pentru munca nedeclarata, in sectorul de jocuri de noroc si pariuri, a informat Inspectia Muncii, in data de 5 iunie.
Campania nationala pentru verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca de catre angajatorii din domeniul activitati de jocuri de noroc si pariuri s-a desfasurat in perioada 29 mai - 1 iunie 2024 si s-a finalizat cu 330 de controale in urma carora au fost dispuse 125 de sanctiuni contraventionale, din care 73 de amenzi.
Valoarea totala a amenzilor aplicate este de 570.300 de lei, din care 400.000 de lei pentru munca nedeclarata. Au fost identificate 20 de persoane care lucrau fara forme legale:
"Am primit semnale privind desfasurarea activitatilor in jocuri de noroc si pariuri. Cele mai frecvente sesizari privesc angajarea personalului, transmiterea, in termenul legal, a contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor, durata timpului de munca si munca suplimentara, intocmirea evidentei orelor de munca prestate de salariati, repausuri periodice, cel saptamanal si de sarbatorile legale, stabilirea si acordarea drepturilor salariale, dar si munca de noapte, care a facut obiectul celei mai recente modificari aduse Codului Muncii, prin mentionarea situatiilor in care persoanele in cauza nu pot fi obligate sa presteze munca de noapte. Pentru deficientele constatate, inspectorii de munca au dispus masuri cu termene concrete de remediere si al caror mod de indeplinire va fi monitorizat", a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct, conform unui comunicat de presa al institutiei mentionate.
Obiectivele campaniei au fost eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea acestora si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare si cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca.
Ce nereguli au fost constatate?
Cele mai frecvente neconformitati constatate in domeniul relatiilor de munca au fost: nerespectarea obligatiei privind incheierea contractului individual de munca in forma scrisa si inmanarea unui exemplar al contractului salariatului; incalcarea, de catre angajator, a obligatiei privind evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru si supunerea controlului inspectorilor de munca a acestei evidente; nerespectarea obligatiei referitoare la acordarea repausului de 24 ore dupa o durata zilnica a timpului de munca de 12 ore; nerespectarea prevederilor privind dovada acordarii drepturilor salariale la data inscrisa in contractul individual de munca; nerespectarea prevederilor referitoare la datele transmise in REVISAL: transmiteri tardive sau incomplete, date eronate; dosare de personal incomplete; nerespectarea obligatiei de a elibera o adeverinta de vechime pentru salariati la incetarea activitatii, concluzioneaza Inspectia Muncii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului pentru inginer mecanicIntrebare: Va rugam sa ne furnizati o fisa de post pentru functia de inginer mecanic, in cadrul unei fabrici de mezeluri, responsabil in principal cu intretinerea utilajelor
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Criterii de evaluare si obiective de performantaIntrebare: Dorim sa incepem un proces de evaluare a performantelor pentru colegii din departamentele cheie ale companiei. Precizam ca domeniul de activitate este Servicii, fiind furnizor de catering si cleaning industrial. Vom evalua doar sefii de departament si managerii de locatii. Ne-ati putea ajuta cu exemple de obiective (inclusiv KPI) pe care sa le aplicam pentru colegii din departamentele de mai jos? Resurse Umane Departament Achizitii Departament Financiar-Contabilitate Departament Operational IT...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<