Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cand prevederile din Regulamentul Intern devin complet inutile...

regulament internregulamentul interninformarea salariatilorconsultarea salariatilorcontestarea regulamentului intern
Salariatii trebuie informati cu privire la continutul regulamentului intern si de fiecare data cand acesta sufera modificari.

Nu este un moft, este o obligatie si de acest aspect trebuie sa tinem cont pentru a opri la timp un viitor potential litigiu de munca sau un simplu conflict de munca.

Sa detaliem putin situatia la care facem referire: Poti invoca anumite prevederi din Regulamentul intern daca nu poti face dovada informarii salariatilor cu privire la cuprinsul acestora?

Nu, nu poti. Daca in calitate de angajator nu poti face dovada faptul ca informatiile din Regulamentul Intern au fost aduse la cunostinta salariatilor, nu le poti invoca fata de acestia.

Asa cum bine stim, toti salariatii trebuie sa cunoasca prevederile din Ri pentru a le putea respecta. Nu este de ajuns ca cea mai mare parte a salariatilor sa le cunoasca. Diseminarea informatiilor din RI nu se face verbal si nici de la superiori catre subalterni, ci prin insasi consultarea textului Regulamentului Intern.

Nu uitati faptul ca asemenea oricarui act juridic, regulamentul intern poate fi contestat. Orice salariat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in situatia in care poate face dovada incalcarii unui drept ce ii revine.

Concret, salariatul i se adreseaza angajatorului, reclamand incalcarea legii sau a prevederilor din contractul sau de munca prin anumite prevederi din regulamentul intern. Daca angajatorul respinge aceasta solicitare si nu efectueaza nicio modificare, salariatul poate merge in instanta. Accesul liber la justitie este garantat de testul Constitutiei Romaniei.

Controlul legalitatii dispozitiilor din RI este de competenta instantelor judecatoresti.

Va amintim! Regulamentul intern trebuie elaborat cu respectarea obligatiei de consultare a reprezentantilor salariatilor sau a sindicatului.

De ce ne consultam reprezentantii salariatilor cu privire la prevederile incluse in RI? Pentru ca astfel putem constata eventualele neintelegeri, opiniile salariatilor, nemultumirile lor si chiar aspectele pe care ei le pot considera ca fiind ilegale ( in mod justificat sau nejustificat).

Evident, consultarea reprezinta un aspect superior informarii salariatilor. Presupune schimb de pareri si stabilirea unui dialog intre conducere si reprezentantii salariatilor.


Cum se pot asigura angajatorii ca s-au achitat de obligatia de informare a salariatilor?

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului insa, pentru ca aceasta modalitate de publicitate nu este intotdeauna suficienta, se vor lua in calcul si urmatoarele solutii:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;

- popularizarea Regulamentului Intern prin brosuri;

- comunicarea catre fiecare salariat in parte, prin Intranet etc.


Evident, angajatorii ar trebui sa distribuie cate un exemplar pentru fiecare compartiment din cadrul organizatiei si sa puna la dispozitia tuturor angajatilor un exmplar si in biroul de HR sau cel de relatii cu personalul.

Dovada informarii salariatilor se considera efectuata si finalizata prin semnarea de catre fiecare salariat in parte intr-un formular de luare la cunostinta a reglementarilor regulamentului intern.


Nu uitati faptul ca angajatorul nu are nevoie de acordul salariatilor, dar trebuie sa isi indeplineasca obligatiile de consultare si de informare a acestora.

Evident, acolo unde exista nemultumiri, tineti cont ca ele se pot transforma in viitoare conflicte de munca, demisii in lant, cresterea ratei de fluctuatie, deteriorarea culturii organizationale si a brandului companiei. Asa ca obligatiile de consultare si de informare trebuie intotdeauna realizate in mod concrespunzator, nu doar scriptic, de dragul de a indeplini obligatiile legale.


Sa aveti succes in legislatia muncii si HR!



de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament internregulamentul interninformarea salariatilorconsultarea salariatilorcontestarea regulamentului intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 23 Februarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cand prevederile din Regulamentul Intern devin complet inutile... Nota: 4.64 din 5 - 11 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Zile libere conform Legii 19 din 2020 pentru sot cadru didacticIntrebare: Desi raspunsul poate fi intuit sau logic, nu am putut raspunde cu certitudine urmatoarei intrebari care mi s-a adresat, motiv pt care solicit o opinie aici: un parinte poate solicita zilele libere in baza L19/2020 pt ingrijire copil daca celalalt parinte este cadru didactic (profesor)? Am auzit ca in perioada in care este suspendata activitatea in scoli si gradinite, teoretic directorul poate solicita profesorilor sa mearga la scoala(?). Si daca nu poate solicita, unde scrie totusi acest lucru....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificarea locului muncii prin decizia angajatoruluiIntrebare: Conform art. 2 din Legea 19/2020, beneficiarii zilelor libere pentru supravegherea copiilor sunt salariatii care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: a) au copii cu varsta de pana la 12 ani, inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant sau au copii cu dizabilitati cu varsta de pana la 18 ani, inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant; b) locul de munca ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca. In cazul unei salariata incadrata ca economist care executa lucrari cu caracter...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]