Va reamintim ca, in conformitate cu prevederile Legea nr.53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare Regulamentul intern contine cel putin prevederi referitoare la:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.
j) reguli referitoare la preaviz;
k) informatii cu privire la politica generala de formare a salariatilor, daca exista.
Va reamintim ca Legea nr. 283, intrata in vigoare in 22 octombrie 2022, a modificat radical art. 243 din Codul muncii privind informarea salariatilor!
Astfel, conform noilor prevederi, sunteti obligat sa aduceti la cunostinta fiecarui salariat prevederile regulamentului intern, in prima zi de lucru, si sa faceti dovada indeplinirii acestei obligatii. Regulamentul intern poate fi transmis pe suport de hartie sau in format electronic si isi produce efectele fata de salariat de la momentul luarii la cunostinta.
Nu este singura noutate. In ultima perioada au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI – Legea 376/2022, OUG 117/2022, OUG 57/2022, Legea 144/2022, Legea 361/2022 etc, detalii AICI >>>
Ce alte mentiuni trebuie sa contina Regulamentul intern? Ce verifica inspectorii veniti in control?
Va prezentam aceste mentiuni obligatorii pe stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.”, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative privind:
- procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
- procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
- procedura de sactionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati
- clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
- stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
- procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii
- procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din ReviSal, detalii aici >>>
Prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern!
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
1. Protectia datelor personale ale salariatilor
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale.
Detalii pe stick-ul Regulamentul intern in avantajul dvs.
2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc.
3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament.
4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc.
5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<