Stimate manager HR, legea nr. 283, intrata in vigoare in 22 octombrie 2022, a modificat radical art. 243 din Codul muncii privind informarea salariatilor. Astfel, conform noilor prevederi, sunteti obligat sa aduceti la cunostinta fiecarui salariat prevederile regulamentului intern, in prima zi de lucru, si sa faceti dovada indeplinirii acestei obligatii. Regulamentul intern poate fi transmis pe suport de hartie sau in format electronic si isi produce efectele fata de salariat de la momentul luarii la cunostinta.
Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern in 2023
Nu este singura noutate. In ultima perioada au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI – Legea 376/2022, OUG 117/2022, OUG 57/2022, Legea 144/2022 etc. – si care se refera la introducerea in acest document intern a unor prevederi legate de:
- procedura si modalitatea de distribuire catre salariati a sumelor provenite din incasarea bacsisului
- instituirea de canale interne de raportare cu privire la protectia avertizorilor in interes public
- concediul paternal de 10 zile lucratoare plus 5 zile lucratoare pentru absolventii unui curs de puericultura
- concediul de ingrijitor, detalii AICI >>>
- formule flexibile de lucru
- accesul online al salariatilor si al fostilor salariati in Revisal, in privinta datelor care ii privesc
- utilizarea semnaturii electronice
- egalitatea de sanse si de tratament intre barbati si femei
- supravegherea video in firma
- incalcarea demnitatii personale a angajatilor
- actiunile de discriminare, hartuire psihologica etc.
NOUTATI in 2023 - ce trebuie sa introducem in Regulamentul Intern?
Insa vestea buna este ca puteti scapa rapid de acest demers extrem de anevoios. Va oferim un ghid cu informatii de ultima ora, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 30.000 de lei -
lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz, COMANDA ACUM >>>
1. NOU! Conform art. 23 alin. (8) din Legea nr. 376/2022, sumele provenite din incasarea bacsisului se distribuie integral salariatilor, pe baza unei evidente nominale a acestora. Operatorii economici stabilesc, printr-un regulament intern, procedura si modalitatea de distribuire.
2.Conform Legii nr. 283/2022, in vigoare din 22 octombrie 2022, Regulamentul intern se aduce la cunostinta fiecarui salariat, in prima zi de activitate, sub conditia semnarii de luare la cunostinta.
3. Regulamentul intern trebuie actualizat cu toate prevederile Legii nr. 283/2022, precum si cu cele ale OG nr. 16/2022, cu intrare in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2023.
4. Incepand din 26 februarie 2021, avantajele in bani si/sau in natura pot fi prevazute si in Regulamentul intern, conform OUG nr. 13/2021. Anterior puteau fi reglementate numai in contractul de munca (individual sau colectiv), detalii AICI >>>
5. Conform Legii nr. 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public, persoanele juridice de drept public, indiferent de numarul de angajati, precum si persoanele juridice de drept privat care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a identifica sau institui canale interne de raportare si de a stabili proceduri de raportare interna si pentru efectuarea de actiuni subsecvente.
REGULAMENT INTERN - Sanctiunile pentru nerespectarea noilor obligatii sunt dure!
Evident, modificarile care se impun asupra Regulamentui Intern nu sunt facile si impun un efort major de documentare si redactare, cu accent pe evitarea greselilor (acestea, deloc putine, sunt urmarite din start de inspectorii ITM!).
Scapati instantaneu de stresul intocmirii Regulamentului Intern!
In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT! Este o lucrare care elimina pur si simplu munca pe care o implica elaborarea RI, prin faptul ca va pune la dispozitie 10 modele gata redactate de Regulament Intern pentru principalele domenii de activitate.
In plus, ea raspunde tuturor intrebarilor despre RI, va ofera studii de caz si practica judiciara, transformandu-va rapid intr-un expert in ceea ce priveste acest document esential pentru price firma, COMANDA ACUM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<