Activitatea de prevenire a situatiilor de urgenta desfasurata de catre serviciile private pentru situatii de urgenta reprezinta totalitatea actiunilor specifice planificate si realizate, potrivit legii, in vederea preintampinarii, reducerii sau eliminarii riscurilor de producere a situatiilor de urgenta si a consecintelor acestora, a protectiei populatiei, a mediului, a bunurilor si valorilor.
Activitatea de prevenire desfasurata de un serviciu privat pentru situatii de urgenta are drept scopuri:
- asigurarea respectarii prevederilor actelor normative si ale celorlalte reglementari privind apararea impotriva incendiilor si protectia civila;
- identificarea, evaluarea si analizarea pericolelor potentiale prin aprecierea posibilitatilor de aparitie a lor si a consecintelor acestora asupra vietii oamenilor, mediului si bunurilor materiale;
- constientizarea riscurilor prin schimbul reciproc de informatii dintre personalul care executa controlul de prevenire, factorii de decizie, personalul angajat si alte persoane interesate sau implicate;
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
- informarea salariatilor privind pericolele potentiale, precum si modul de comportare in situatii de urgenta.
Formele activitatii de prevenire desfasurate de un serviciu privat pentru situatii de urgenta sunt:
- Controlul
- Serviciul de rond
- Supravegherea
- Instruirea preventiva
Etapele unei activitati de prevenire eficiente sunt:
- Planificarea
- Organizarea
- Desfasurarea
- Finalizarea