Sanatatea si securitatea in munca pentru angajatul care presteaza activitate de acasa?

Maria Nicutar
Maria Nicutar
24 Martie 2016
24 Martie 2016
Maria Nicutar
Maria Nicutar
ssm munca la domiciliumunca la domiciliusecuritate si sanatate in muncassmmaria nicutar
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avem angajati care presteaza activitate la sediul societatii si angajati care isi desfasoara sarcinile de la domiciliul personal.

Pentru angajatii care lucreaza in cadrul unitatii, lucrurile sunt deosebit de clare. Stim faptul ca trebuie sa le asiguram instruire SSM corespunzatoare.


Dar ce se intampla cu angajatii care isi desfasoara activitatea la domiciliul personal?

Sa tinem cont de faptul ca  in cazul muncii la domiciliu, intre angajator si salariat se incheie un anumit tip de contract individual de munca, respectiv contract individual de munca la domiciliu.

Nu neglijam nici faptul ca salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.


Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:
a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.


Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului, potrivit specialistilor PortalCodulMuncii.ro.


Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca la nivelul intreprinderii si/sau al unitatii se efectueaza in timpul programului de lucru. Perioada in care se desfasoara instruirea este considerata timp de munca.

Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca cuprinde 3 faze, conform PortalCodulMuncii.ro:
a) instruirea introductiv-generala;
b) instruirea la locul de munca;
c) instruirea periodica.


Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.

Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.

Salariatul cu munca la domiciliul nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati.



NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]