Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru programator

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
25 Iulie 2024
25 Iulie 2024
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru programatorevaluare riscuri programator
Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru programator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Suntem interesati de o evaluare de risc pentru o persoana incadrata ca facand parte din categoria grupurilor sensibile la risc (fiind diagnosticat cu hemofilie). Respectivul lucreaza de acasa in regim telemunca fiind programator. Va multumesc pentru intelegere."
 
Raspunsul specialistilor:
 
EVALUAREA RISCURILOR DE ACCIDENTARE SI IMBOLNAVIRE  PROFESIONALA
 
LOCUL DE MUNCA: PROGRAMATOR, DIN CATEGORIA GRUPURILOR SENSIBILE LA RISC
 
 
Descrierea postului de lucru:
 
    • Activitatea programatorului consta in proiectarea, elaborarea, testarea, implementarea programelor/componentelor/aplicatiilor software, asigurarea corectitudinii rezultatelor obtinute, asigurarea securitatii programelor/componentelor/aplicatiilor software, a datelor de test si a suporturilor/dispozitivelor de stocare. 
 
    • Activitatea se desfasoara in regim de telemunca la domiciliul salariatului sau la locurile de munca ale angajatorului.
    • Lucratorul face parte din categoria grupurilor sensibile la risc pentru care angajatorul trebuie sa stabileasca masuri suplimentare.
    • Timpul de lucru trebuie sa fie de maximum 8 ore/zi si 40 de ore/saptamana si trebuie realizat in intervalul stabilit prin contractul individual de munca.
    • Deplasarea intre domiciliu si sediul societatii, atunci cand este cazul, se realizeaza cu autoturismul personal sau cu mijloacele de transport in comun
 
Descrierea operatiilor executate: 
  
    • Executa toate operatiile specifice, stabilite prin fisa postului si sarcina de munca:
    • Elaboreaza si intretine aplicatii software si baze de date;
    • Proiecteaza scheme logice si diagrame pentru structurarea cerintelor proiectului in secvente logice;
    • Elaboreaza module de cod in limbaje de programare folosind medii de dezvoltare integrate;
    • Configureaza aplicatiile necesare, testeaza aplicatiile si modifica programele;
    • Proiecteaza si modifica structura bazelor de date prin codarea descrierii datelor folosind sisteme de gestiune a bazelor de date relationale;
    • Intretine dictionarele de date introducand si modificand definitii;
    • Ofera asistenta utilizatorilor pentru folosirea proiectelor software dezvoltate;
    • Pregateste documentatia necesara utilizatorilor;
    • Asigura asistenta utilizatorilor prin demonstratii practice si prezentari;
    • Dezvolta baza de cunostinte de specialitate a compartimentului;
    • Se documenteaza permanent pe teme de specialitate (studiaza carti si reviste in domeniu, documentatia in format electronic, participa in liste de discutii pe temele de interes);
    • Colecteaza, structureaza si analizeaza informatiile;
    • Intocmeste rapoarte tehnice;
    • Asigura accesul celorlalti membri ai echipei la informatiile colectate;
    • Asigura buna functionare a echipamentelor din dotare;
    • Asigura mentenanta echipamentelor prin respectarea instructiunilor de utilizare, raportarea la departamentul Service a eventualelor defectiuni intervenite;
    • Asigura buna functionare a programelor instalate prin respectarea procedurilor legate de protectia impotriva virusilor informatici, mentinerea configuratiei software;
    • Raspunde de buna functionare a sistemului informatic de la locul sau de munca;
    • Raspunde de respectarea temenelor de executie si a cerintelor de proiectare;
    • Raspunde de respectarea standardelor de calitate impuse prin specificatiile proiectelor;
    • Raspunde de imbunatatirea permanenta a pregatirii sale profesionale si de specialitate;
    • Utilizarea resurselor existente exclusiv in interesul firmei;
    • Coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
    • Trebuie sa permita reprezentantilor conducerii si salariatilor accesul, in masura in care este posibil, in vederea stabilirii si realizarii masurilor de securitate si sanatate in munca, necesare conform clauzelor din contractul individual de munca, ori in vederea cercetarii evenimentelor;
    • Trebuie sa utilizeze numai echipamente de munca care nu prezinta pericol pentru securitatea si sanatatea sa;
    • Este obligat sa nu schimbe conditiile de securitate si sanatate in munca de la locurile in care desfasoara activitatea de telemunca;
    • Este obligat sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut
 
Echipamentele de munca sunt:
 
    • calculator;
    • imprimanta;
    • laptop;
    • fax, telefon;
    • mobilier specific
 
Materiale utilizate sunt:
 
    • birotica; 
    • papetarie;
    • materiale pentru curatenie si dezinfectie
 
Echipament de protectie: 
Nu este cazul
 
Conditii igienico-sanitare: 
    • La locul de munca sunt asigurate vestiare, sala de servit masa,  grupuri sanitare (WC si chiuvete) cu apa curenta calda si rece.
    • Birourile sunt dotate cu instalatii de climatizare.
 
Protectia impotriva incendiilor:  
Nu este cazul
 
FACTORII DE RISC IDENTIFICATI
 
A. Factori de risc proprii mijloacelor de productie
 
Factori de risc mecanic: 
 
    • Lovire de autovehicule in timpul deplasarii pe traseului de la domiciliu la sediul angajatorului si invers; 
    • Rasturnare de obiecte si echipamente de calcul etc.;
    • Colturi ascutite ale mobilierului, in conditii de spatii aglomerate si inguste;
    • Prabusire de rafturi ale dulapurilor in conditii de supraincarcare cu obiecte, bibliorafturi, dosare etc;
    • Mobilier defect (scaune, rafturi etc.)
    • Suprafete taioase sau intepatoare ale echipamentelor de calcul sau ale dulapurilor;
    • Deplasari necontrolate ale echipamentelor asezate la inaltime
 
Factori de risc termic:
 
    • Suprafete fierbinti ale echipamentelor de calcul aflate in functiune;
    • Suprafete fierbinti ale aparatelor electrocasnice aflate in functiune
 
Factori de risc electric:
 
    • Cabluri electrice cu izolatia degradata, stechere si prize defecte;
    • Impamantari necorespunzatoare ale echipamentelor de calcul.
 
B.Factori de risc proprii mediului de munca
 
Factori de risc fizic:
 
    • Degradarea treptelor scarilor de acces din cladire;
    • Iluminat insuficient in incaperi;
    • Expunere la un nivel ridicat de zgomot din cauza functionarii aparatelor electrocasnice;
    • Curenti de aer in incaperi din cauza instalatiilor de climatizare sau neetanseitatii ferestrelor;
    • Lucrul prelungit la echipamente cu ecrane de vizualizare;
    • Calamitati naturale (seism, alunecari de teren, furtuna, trasnet, inundatii etc.)...CONTINUAREA pe PortalSSM >>>
NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]