Atentie: Obligatiile angajatorului in materie de protectia muncii pentru angajatul care lucreaza la domiciliu

14 Iulie 2014
14 Iulie 2014
protectia munciissm munca la domiciliumunca la domiciliuinstructaj protectia munciifisa de identificare risc profesional
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Care sunt obligatiile noastre in materie de protectia muncii in raport cu angajatul cu care avem incheiat un contract de munca la domiciliu? Este necesar sa intocmim fisa de identificare a factorilor de risc profesional?

Este obligatoriu sa realizam instructaj de protectia muncii si sa intocmim fisa de protectia muncii?

In primul rand, amintim faptul ca angajatul ce lucreaza la domciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.

Angajatorul este obligat sa asigure cele mai bune conditii pentru a se desfasura procesul de munca, apararea vietii, integritatea corporala si sanatatea salariatilor sai.

Protectia muncii are in vedere toate activitatile unei firme si pe toti slariatii ei, indiferent de locul de munca si nivelul ierarhic. Ea necesita vointa, responsabilitate, acceptare si implicare din partea tuturor. Oricare ar fi pozitia fiecaruia in firma, toti trebuie sa aiba aceeasi viziune, acelasi obiectiv de imbunatatire permanenta a conditiilor de munca.
Indiferent de natura activitatii, intr-un proces de munca sunt implicate patru elemente:
- Executantul
- Sarcina de munca
- Echipamentele de munca
- Mediul de munca

Cat despre instuire, amintim aptul ca este necesara in urmatoarele momente-cheie:

a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.

Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.

Dupa efectuarea instruirii, fisa de instruire individuala se semneaza de catre lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat si au verificat instruirea.

Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.

Nu uitati! Salariatul cu munca la domiciliu nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati. Va avea fisa de identificare a factorilor de risc profesional, fisa de protectie a muncii si instructajul este obligatoriu!

Sursa: PortalCodulMuncii.ro




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]