Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Atentie: Obligatiile angajatorului in materie de protectia muncii pentru angajatul care lucreaza la domiciliu

protectia munciissm munca la domiciliumunca la domiciliuinstructaj protectia munciifisa de identificare risc profesional


Care sunt obligatiile noastre in materie de protectia muncii in raport cu angajatul cu care avem incheiat un contract de munca la domiciliu? Este necesar sa intocmim fisa de identificare a factorilor de risc profesional?

Este obligatoriu sa realizam instructaj de protectia muncii si sa intocmim fisa de protectia muncii?

In primul rand, amintim faptul ca angajatul ce lucreaza la domciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.

Angajatorul este obligat sa asigure cele mai bune conditii pentru a se desfasura procesul de munca, apararea vietii, integritatea corporala si sanatatea salariatilor sai.

Protectia muncii are in vedere toate activitatile unei firme si pe toti slariatii ei, indiferent de locul de munca si nivelul ierarhic. Ea necesita vointa, responsabilitate, acceptare si implicare din partea tuturor. Oricare ar fi pozitia fiecaruia in firma, toti trebuie sa aiba aceeasi viziune, acelasi obiectiv de imbunatatire permanenta a conditiilor de munca.
Indiferent de natura activitatii, intr-un proces de munca sunt implicate patru elemente:
- Executantul
- Sarcina de munca
- Echipamentele de munca
- Mediul de munca

Cat despre instuire, amintim aptul ca este necesara in urmatoarele momente-cheie:

a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.

Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.

Dupa efectuarea instruirii, fisa de instruire individuala se semneaza de catre lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat si au verificat instruirea.

Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.

Nu uitati! Salariatul cu munca la domiciliu nu va fi tratat diferit fata de ceilalti salariati. Va avea fisa de identificare a factorilor de risc profesional, fisa de protectie a muncii si instructajul este obligatoriu!

Sursa: PortalCodulMuncii.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
protectia munciissm munca la domiciliumunca la domiciliuinstructaj protectia munciifisa de identificare risc profesional

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Iulie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atentie: Obligatiile angajatorului in materie de protectia muncii pentru angajatul care lucreaza la domiciliu Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incetare CIM In Perioada De Proba Cu Cerere De Demise Facuta De AngajatIntrebare: Buna ziua, Avem un angajat care in perioada de proba a adresat in 16.04.2019 o solicitare in care a scris "... va aduc la cunostinta ca doresc incetarea contractului meu de munca incepand cu data de 19.04.2019, prin demisie". In acest caz in baza carui articol inceteaza CIM: art 31 alin 3 sau art. 81 alin 7? Multumesc!
 

Raspuns: Buna ziua,<br />Pai il informati ca trebuie sa respecte preavizul care se acorda in cazul dem... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]