In mod concret, dorinta de a ne creste productivitatea ramane ceva la fel de natural precum dorinta de a progresa. Si asta si este, daca stam sa privim mai atent. Sa vrei sa iti sporesti productivitatea inseamna, in linii mari, sa:
- sa vrei sa faci mai mult cu mai putine resurse de timp si energie
- sa vrei sa fii un angajat cu adevarat valoros pentru firma pe care o reprezinti
- sa vrei ca fiecare zi sa treaca in mod semnificativ
- sa reusesti sa iti depasesti limitele, calitatea muncii, calitatea rezultelor obtinute.
- sa iti confirmi tie insuti ca esti o versiune mai buna a propriei tale persoane, cu fiecare zi
In linii mari, aici se reduce dorinta deja obsesiva de a-ti spori productivitatea.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Diurna legala in Romania si in strainatate
In mod evident, o cauza clara a acestei obsesii total legitime de crestere a productivitatii este si viteza cu care economia se desfasoara. Nu ne mai permitem sa ne raportam la cerintele angajatilor de acum 10 ani. Cerintele si necesitatile s-au modificat iar cei mai buni angajati s-au adaptat in timp la ceea ce face acum motorul sa functioneze.
Care sunt regulile de aur de care sa tii cont pentru ca anul acesta sa fie unul in care productivitatea sa fie la nivel maxim? Iata doar 6, poate si cele mai importante:
1. Pune ordine in prioritati. Productivitatea se poate oferi atunci cand ceea ce faci are o semnificatie. Pune ordine in prioritati si executa acele sarcini care aduc valoare firmei, postului pe care il ocupi si profesiei tale, inainte de toate.
2. Refuza fara mila sarcini care nu aduc un plus de valoare carierei tale. Nu poti oferi productivitate cand ceea ce faci nu te ajuta sa iti cresti valoarea ca angajati. Sa reformulez, va rog... Este cumplit prostesc sa "sapi" in directia gresita si apoi sa te plangi ca nu ai gasit ce cautai.
Aici se potriveste o povestioara exceptionala. Se facea ca era iarna, un frig cumplit si doi oameni care se intalnesc intamplator. Nu se cunosc. Unul sapa de zor langa un stalp care lumineaza o intindere enorma de zapada.
- Ce ai pierdut?
- Am pierdut cheile masinii.
- Aici, asa departe?
- Nu! Le-am pierdut langa drum, aratand la cativa zeci de metri distanta.
- Si de ce sapi aici?
- Aici este lumina.
Nu sapati unde este lumina. Sapati unde ati scapat cheile. Acolo sunt cele mai mari sanse sa le gasiti.
3. Lucreaza cu instrumentele si tehnologiile potrivite pentru ca ele dicteaza ritmul de mers. Una este sa incerci sa strabati Romania cu un SUV si alta este sa ai o caruta. Oricat de bine arata caruta, oricat de draga ti-ar fi, oricat de mult te-ai obisnuit cu ea, daca ai sansa sa renunti la ea, fa-o. Rezultatele vor fi altele.
4. Iesi din rutina si testeaza noi moduri in care te achiti de sarcinile tale. Nu te lasa captiv in acelasi mod in care iti faci treaba pentru ca acolo unde exista rutina nu exista productivitate. Sunt doua concepte care se auto-anuleaza. Vei fi productiv in momentul in care faci lucruri semnificative in mod eficient. Rutina nu este munca semnificativa.
5. Elimina aspectele care iti distrag atentia: colegi sociabili, muzica vecinilor, Facebook, Pinterest, emailuri care explodeaza daca nu sunt citite cand intra in inbox, aplicatii sacaitoare pe telefon. Inchide-te in birou si bifeaza acele sarcini care iti vor face ziua de munca in mod real semnificativa.
6. Jurnalul de munca. Personal, recomand jurnalul de munca pentru orice profesionist, din orice domeniu ar veni. Este jurnalul pe care il deschizi o singura data, la final de zi. Poti scrie in el cele mai importante lucruri pe care le-ai facut astazi, pe care le-ai invatat, cele mai importante aspecte care ti-au decis mersul profesiei.
Nu uitati! Profesiile cresc in mod continuu, cu pasi mici, uneori deosebit de mici. Fiecare pas conteaza, fiecare decizie te poate aduce mai aproape sau mai departe de obiectivul tau.
Sa avem grija la pasii pe care ii facem zilnic. Cumulati, ne decid viitorul.
Sa avem succes, curaj profesional si cariere stralucite!
Maria Nicutar