Salariata revine din CCC si doreste program de lucru redus pana la implinirea varstei de 2 ani a copilului. Cum procedam?

18 Martie 2014
18 Martie 2014
cccconcediu crestere copilindemnizatie crestere copilreducere program de lucru
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam situatia unei angajate care a optat pentru concediu pana la implinirea varstei de un an a copilului. Salariata revine la munca cu o luna inainte de implinirea varstei de un an a copilului si doreste program de lucru redus de la 8 la 6 ore, pana la implinirea varstei de 2 ani a copilului. Are dreptul la un astfel de program redus?
 
In primul rand, tinem cont de prevederile art. 2 lit. e) din OUG 96/2003
privind protectia maternitatii la locurile de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Astfel, salariata care alapteaza este femeia care, la reluarea activitatii dupa efectuarea concediului de lauzie, isi alapteaza copilul si anunta angajatorul in scris cu privire la inceputul si sfarsitul prezumat al perioadei de alaptare, anexand documente medicale eliberate de medicul de familie in acest sens.

Art. 17 prevede faptul ca angajatorii sunt obligati sa acorde salariatelor care alapteaza, in cursul programului de lucru, doua pauze pentru alaptare de cate o ora fiecare, pana la implinirea varstei de un an a copilului. In aceste pauze se include si timpul necesar deplasarii dus-intors de la locul in care se gaseste copilul.
 
Atentie! La cererea mamei, pauzele pentru alaptare vor fi inlocuite cu reducerea duratei normale a timpului sau de munca cu doua ore zilnic.

Reamintim faptul ca pauzele si reducerea duratei normale a timpului de munca, acordate pentru alaptare, sunt incluse in timpul de munca si NU DIMINUEAZA veniturile salariale si sunt suportate integral din fondul de salarii al angajatorului.

Salariata care alapteaza are obligatia de a se prezenta la medicul de familie in vederea eliberarii unui document medical care sa ii ateste starea. In situatia in care salariata nu indeplineste aceasta obligatie si ulterior nu informeaza in scris angajatorul despre starea ei, acesta este exonerat de obligatia sa.

Potrivit prevederilor HG 537/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 96/2003 , art. 6, documentul medical eliberat de medicul de familie sau, dupa caz, de medicul specialist care atesta faptul ca o salariata se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 2 lit. c)-e) din ordonanta de urgenta este fie adeverinta medicala-tip aprobata de Ministerul Sanatatii, fie Carnetul gravidei si Anexa pentru supravegherea medicala a gravidei si lauzei in conformitate cu Ordinul ministrului sanatatii nr. 12/2004.
 
Documentul medical trebuie sa contina constatarea starii fiziologice de sanatate a salariatei si recomandari privind protectia acesteia la locul de munca. In cazul salariatei care alapteaza, documentul medical trebuie sa contina datele privind inceputul si sfârsitul prezumtiv al perioadei vizate si recomandari privind capacitatea de munca a acesteia.
 
Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]