Primul pas pe care trebuie sa il faca angajatorul este sa verifice daca sunt indeplinite conditiile legale pentru reducerea programului de lucru.
Astfel, angajatorul trebuie sa verifice daca:
a) face parte dintre categoriile de angajatori pe care Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca le exclude de la aplicare.
Va oferim un ghid care contine toate informatiile necesare despre Legea nr. 58/2021! Folositi-l pentru a evita amenzi de pana la 20.000 de lei!
Categoriile de angajatori excluse de la aplicarea ordonantei sunt:
• institutii publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
• angajatorii care se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile
suspendate sau restrictionate, potrivit legii;
• angajatorii care sunt inregistrati in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
Jurisdictiile necooperante in scopuri fiscale pe lista UE sunt: Samoa Americana, Belize, Fiji, Guam, Insulele Marshall, Oman, Samoa, Trinidad si Tobago, Emiratele Arabe Unite, Insulele Virgine Americane si Vanuatu.
Acesti angajatori nu vor putea aplica masura reducerii timpului reglementata de OUG 132/2020.
b) exista o reducere temporara a activitatii determinata de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu.
Reducerea activitatii trebuie sa aiba drept cauza starea de alerta/urgenta/asediu.
Spre exemplu, masurile luate de autoritati pot determina reducerea activitatii cum ar fi masura inchiderii magazinelor la o ora mai devreme decat ora obisnuita.
Nu va faceti griji!
Va oferim exact produsul de care aveti nevoie!
Absolut toate explicatiile necesare le gasiti in ghidul practic
Program de lucru flexibil post pandemie - model Kurzarbeit, o lucrare care va arata pas cu pas ce aveti de facut si va ajuta sa beneficiati in cel mai scurt timp de avantajele legislatiei Kurzarbeit pentru dvs. si pentru salariatii dvs,
comanda ACUM >>>
Masurile ce pot fi luate de autoritati pe durata starii de alerta sunt prevazute in Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 si in hotararile de Guvern prin care se instituie stare de alerta.
c) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019. In cazul organizatiilor neguvernamentale, precum si al angajatorilor din categoria reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, diminuarea se raporteaza la veniturile realizate.
Exemplu
Masura reducerii timpului de lucru poate fi aplicata in luna mai a anului 2021 daca cel putin una dintre urmatoarele conditii este indeplinita:
• cifra de afaceri din luna aprilie a anului 2021 este diminuata cu cel putin 10% fata de luna aprilie a anului 2019 sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019;
• cifra de afaceri din luna martie a anului 2021 este diminuata cu cel putin 10% fata de luna martie a anului 2019 sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019.
d) masura reducerii timpului de lucru vizeaza salariatii incadrati cu contract individual de munca cu norma intreaga.
Atentie!
1. Masura nu se aplica in cazul administratorilor, directorilor, internilor care au incheiat contract de administrare/mandat/alt tip de contract decat contract individual de munca.
2. Masura nu se aplica in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial.
3. Masura se aplica si in cazul ucenicilor, cu conditia ca angajatorul sa asigure ucenicului accesul la pregatire teoretica si practica pentru dobandirea competentelor prevazute de standardul ocupational, respectiv de standardul de pregatire profesionala, potrivit Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va aratam exact cum sa procedati!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<