Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Tabloul de bord al pietei unice inseamna o supravghere mai eficienta a pietei muncii

Resurse Umanetabloul de bordpiata unicapiata munciidetasarea lucratorilor


Odata cu lansarea Tabloului de bord al pietei unice, care este disponibil numai online, a fost instituit un sistem de raportare mai detaliat si mai usor de utilizat. Tabloul de bord al pietei unice incorporeaza rapoarte detaliate cu privire la 13 instrumente de guvernanta, precum monitorizarea transpunerii corecte a directivelor UE, analize ale procedurilor de constatare a neindeplinirii obligatiilor, retele de cooperare administrativa si diverse servicii de informare si de solutionare a problemelor.
    

Tabloul de bord al pietei unice pentru 2012/2013 isi propune sa ofere o imagine de ansamblu a situatiei reale. Acesta prezinta rezultatele obtinute de statele membre, insa ofera si exemple de dificultati cu care cetatenii si intreprinderile continua sa se confrunte in exercitarea drepturilor lor in UE.

Exista in continuare numeroase obstacole in domeniul securitatii sociale, al drepturilor de sedere, al recunoasterii calificarilor profesionale si al inmatricularii autovehiculelor. Tabloul de bord al pietei unice evidentiaza punctele tari si punctele slabe si indica, pentru fiecare stat membru, domeniile in care sunt necesare actiuni suplimentare.
    
Principalele concluzii

Urmatoarea diagrama de tip semafor - "traffic light chart" prezinta pe scurt rezultatele obtinute de fiecare stat membru in ceea ce priveste instrumentele de guvernanta care au fost monitorizate.


Potrivit acestei diagrame, statele cu cele mai bune rezultate la nivel general sunt: Estonia, Suedia, Austria, Marea Britanie, Germania, Cipru, Lituania, Ungaria, Danemarca, Malta si Finlanda, care nu au niciun "marcaj rosu". Alte doua state membre, Luxemburg si Olanda, au doar cate un "marcaj rosu" fiecare, dar acesta este contrabalansat de 7, respectiv 5 "marcaje verzi".
    

Transpunerea

In ultimele sase luni, statele membre au reusit sa mentina deficitul mediu de transpunere - procentul de directive privind piata interna care nu au fost transpuse la timp in legislatia nationala - la un nivel scazut, de 0,6 %. Unele dintre acestea au facut eforturi colosale si au reusit sa isi imbunatateasca performantele in mod remarcabil - un rezultat bun, mai ales in contextul crizei economice actuale.
    

Neindeplinirea obligatiilor

In ceea ce priveste procedurile de constatare a neindeplinirii obligatiilor in legatura cu piata unica, numarul mediu, la nivelul UE, de cazuri deschise a scazut usor de la 31 la 30 de cazuri pe stat membru, ceea ce reflecta o tendinta de scadere lenta, insa constanta.

SOLVIT

SOLVIT este o retea online de solutionare a problemelor legate de aplicarea incorecta a normelor pietei interne. S-a reusit mentinerea unei rate bune de solutionare, de 89 %, fiind redusa in acelasi timp perioada necesara solutionarii cazurilor. Portugalia si Regatul Unit au reusit sa inregistreze perioade scurte de raspuns, alaturi de rate bune de solutionare. Centrul SOLVIT din Republica Ceha ar putea fi inca imbunatatit.

Europa ta

Site-ul internet "Europa ta" este un serviciu multilingv de informare publica ce ofera informatii detaliate si acces la asistenta cetatenilor si intreprinderilor care intentioneaza sa desfasoare activitati transfrontaliere in cadrul Uniunii Europene. Interesul fata de site-ul "Europa ta" si utilizarea acestuia se afla intr-o crestere rapida: in decurs de un an, numarul de accesari ale site-ului aproape s-a dublat, ajungandu-se la peste 4 milioane de accesari. Cele mai vizitate sectiuni sunt "lucratori" (in partea destinata cetatenilor) si "administrare" (in partea destinata intreprinderilor). Grecia si tarile de Jos ar putea investi mai mult in promovarea site-ului "Europa ta" si ar putea contribui mai mult la continutul acestuia.

Ghiseele unice

Directiva privind serviciile prevede infiintarea de ghisee unice in toate statele membre. Ghiseele unice sunt portaluri de guvernare electronica care furnizeaza informatii cu privire la normele, reglementarile si formalitatile aplicabile activitatilor de prestari servicii si care ofera posibilitatea de a efectua online procedurile administrative relevante. in prezent, toate statele membre au instituit cel putin un "ghiseu unic de prima generatie". Cu toate acestea, mai multe state membre, in special Bulgaria, trebuie sa isi intensifice eforturile pentru a se asigura ca ghiseele lor unice raspund nevoilor utilizatorilor. Pe de alta parte, Regatul Unit, tarile de Jos si Danemarca apartin grupului cu cele mai bune rezultate.

Sistemul de informare al pietei interne

Sistemul de informare al pietei interne (IMI) permite schimbul de informatii intre administratiile nationale in domeniile "calificari profesionale", "servicii" si "detasarea lucratorilor". Utilizarea sa a crescut cu 24 % in ultimul an, dar autoritatile trebuie sa acorde mai multa atentie respectarii termenelor stabilite de comun acord si sa urmeze exemplul Estoniei, Maltei si Spaniei, care au inregistrat rezultate excelente in ceea ce priveste timpul de raspuns.

EU Pilot

EU Pilot promoveaza solutionarea din timp a problemelor dintre Comisie si statele membre cu privire la chestiuni legate de dreptul UE. Valoarea de referinta pentru timpul mediu in care statele membre trebuie sa ofere un raspuns este de 70 de zile. Trei tari, Belgia, Franta si Spania, nu au respectat aceasta valoare de referinta.

EURES

Platforma si reteaua EURES care ofera informatii, consiliere si servicii de recrutare/plasare au fost folosite din ce in ce mai mult in 2012, avand in vedere situatia economica actuala, inregistrand peste doua milioane de vizitatori lunar si contribuind astfel in mod activ la atenuarea dezechilibrelor de pe piata muncii.
    
Incepand cu 1998, Comisia a publicat un tablou de bord al pietei interne de doua ori pe an pentru a prezenta cifre referitoare la transpunerea legislatiei in domeniul pietei unice si la incalcarea acesteia. in plus, au fost publicate rapoarte privind instrumentele de guvernanta a pietei unice, cum ar fi SOLVIT si IMI.

Pentru a oferi o imagine generala mai buna asupra functionarii pietei unice in ansamblu, aceste rapoarte au fost reunite intr-un tablou de bord al pietei unice, care este online si acopera 13 instrumente diferite si care va fi actualizat in fiecare an (cu exceptia statisticilor referitoare la transpunere si la procedurile de constatare a neindeplinirii obligatiilor, acestea urmand sa fie actualizate de doua ori pe an).

Croatia va fi adaugata in editia de anul viitor.


Sursa: Comisia Europeana



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse Umanetabloul de bordpiata unicapiata munciidetasarea lucratorilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 05 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tabloul de bord al pietei unice inseamna o supravghere mai eficienta a pietei muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ce Se Pierde La Iesirea La Pensie In Cazul Mamelor Cu 3 Copii?Intrebare: Daca ??n anul 2021 cand intra legea in vigoare eu a?? avea o vechime de 30 ani, 6 luni ??i 17 zile (57 ani), aici se include ??i cresterea copiilor.,ce as pierde ??n cazul ?sta din punct de vedere financiar? Si ce as avea de castigat ??n cazul ??n care a?? iesi la limit? de v??rsta, adic? la 63 de ani? Exist? discrepan??e ??ntre aceste dou? cazuri din punct de vedere financiar ??i daca da , care sunt ??i ce diferen??e?
 

Raspuns: Daca ramaneti in activitate veti avea un stagiu de cotizare mai mare si care influienteaza in mod p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]