Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Costurile cu detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii ar putea creste pentru angajatori de la 30 iulie 2020

lucratori detasatidetasaridetasare 2020directiva ue detasare 2020
Directiva (UE) 2018/957 a Parlamentului European si a Consiliului din 28 iunie 2018 de modificare a Directivei 96/71/CE privind detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii obliga Romania si celelalte state membre UE sa adopte pana la 30 iulie 2020 actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru a se conforma acestei directive. 
 
Costurile privind detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii ar putea creste pentru angajatori.
 
Este extrem de importanta existenta unor date statistice suficiente si precise privind lucratorii detasati, in special in ceea ce priveste numarul lucratorilor detasati in anumite sectoare de ocupare a fortei de munca si pentru fiecare stat membru. Statele membre si Comisia ar trebui sa colecteze si sa monitorizeze aceste date.
 
Lucratorii detasati care sunt trimisi temporar de la locul lor de munca obisnuit in statul membru gazda la un alt loc de munca ar trebui sa beneficieze cel putin de aceleasi indemnizatii sau de acelasi nivel de rambursare a cheltuielilor de transport, cazare si masa pentru lucratorii trimisi departe de casa din ratiuni profesionale care se aplica lucratorilor locali in statul membru respectiv.

Acelasi lucru ar trebui sa fie valabil pentru cheltuielile suportate de lucratorii detasati atunci cand acestia sunt obligati sa calatoreasca catre si de la locul lor de munca obisnuit din statul membru gazda. Plata dubla a cheltuielilor de transport, cazare si masa ar trebui evitata.
 
In cazul detasarilor care depasesc 12 luni, statele membre gazda ar trebui sa se asigure ca intreprinderile care detaseaza lucratori pe teritoriul lor garanteaza lucratorilor respectivi un set suplimentar de conditii de munca si de incadrare in munca aplicabile in mod obligatoriu lucratorilor din statul membru pe teritoriul caruia se desfasoara munca.
 
Orice sanctiune aplicata unei intreprinderi pentru nerespectarea conditiilor de munca si de incadrare in munca ce urmeaza sa fie asigurate lucratorilor detasati ar trebui sa fie proportionala, iar la stabilirea sanctiunii ar trebui sa tina cont, in special, in ce masura au fost furnizate informatiile pe site-ul national oficial unic privind conditiile de munca si de incadrare in munca in conformitate cu articolul 5 din Directiva 2014/67/UE, cu respectarea totodata a autonomiei partenerilor sociali.
 
Este necesar sa se asigure un nivel mai ridicat de protectie a lucratorilor pentru a se garanta libertatea de a presta servicii pe baza echitabila atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, in special prin impiedicarea utilizarii abuzive a drepturilor garantate prin tratate. Cu toate acestea, normele care asigura o astfel de protectie a lucratorilor nu pot aduce atingere dreptului intreprinderilor care detaseaza lucratori pe teritoriul unui alt stat membru de a invoca libertatea de a presta servicii si in situatiile in care o detasare depaseste 12 luni sau, dupa caz, 18 luni.

Orice dispozitie aplicabila lucratorilor detasati in situatia unei detasari care depaseste 12 luni sau, dupa caz, 18 luni trebuie, prin urmare, sa fie compatibila cu aceasta libertate. in conformitate cu jurisprudenta constanta, restrangerea libertatii de a presta servicii este permisa numai daca este justificata de motive imperative de interes public si daca este proportionala si necesara.
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lucratori detasatidetasaridetasare 2020directiva ue detasare 2020

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Ianuarie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Costurile cu detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii ar putea creste pentru angajatori de la 30 iulie 2020 Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Poprirea. Sapte urmariri cu trei beneficiari. Ordinea de preferintaIntrebare: Daca pentru un salariat ni s-au comunicat 7 adrese de infiintare poprire, respectiv: - 5 adrese de la ANAF reprezentand cheltuieli de judecata (datorie 200 lei + 1500 lei + 300 lei + 275 lei + 753 lei) - 1 adresa de la ANAF reprezentand amenda la bugetul local (datorie 100 lei) - 1 adresa de la executor judecatoresc reprezentand creanta din imprumut bancar (457.000 lei) Va rugam sa ne raspundeti cum trebuie distrIbuita poprirea asupra 1/2 din total salariu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumulul de functii la acelasi angajator este permis pentru functii diferite. Sporul pentru munca suplimentaraIntrebare: Avem un angajat cu norma intreaga care doreste sa mai incheie cu firma noastra inca un alt contract de munca partial (cu 2 ore pe zi) pe langa cel deja existent, in aceeasi functie. Va rog sa ne informati, daca cumva exista aceasta posibilitate. Daca da, trebuie incheiat un contract separat pentru cele 2 ore/zi, sau prin act aditional la contractul sau de munca deja existent cu firma noastra.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]