Comisia Europeana a adoptat recent un proiect care sustine implementarea a 16 masuri care presupun, ca pana in 2015, sa conduca la o crestere a ponderii comertului electronic in cadrul vanzarilor cu amanuntul (aceasta fiind in prezent de 3,4%), precum si a ponderii economiei bazate pe internet in cadrul PIB-ului european (aceasta situandu-se in prezent sub 3%).
Astfel, comertul online ar putea atinge pana in 2015 procentul de 20% din valoarea cresterii economice si din numarul net al locurilor de munca create in anumite state membre (de exemplu, Franta, Germania, Regatul Unit sau Suedia).
Aceasta comunicare a fost adoptata in cadrul Strategiei digitale si al Actului privind piata unica si la cererea Consiliului European de a prezenta o foaie de parcurs pentru finalizarea pietei unice digitale pana in 2012.
Proiectul vine dupa ce Comisia Europeana a constatat lacunele dezvoltarii comertului online, multe dintre acestea avand legatura cu neimplicarea consumatorului. Comisarii Michel Barnier, responsabil cu piata interna, Neelie Kroes, vicepresedinta a Comisiei responsabila cu strategia digitala si John Dalli, insarcinat cu politica privind consumatorii, au declarat de ce resursele din mediul online sunt importante: "in situatia dificila prin care trece Europa, trebuie sa profitam urgent de toate rezervele suplimentare de activitati si de locuri de munca. Planul de actiune pe care il prezentam astazi va crea noi oportunitati pentru cetateni si pentru intreprinderi si va aduce Europei cresterea economica si locurile de munca de care are atata nevoie. Planul vizeaza eliminarea obstacolelor care au impiedicat pana acum dezvoltarea economiei europene bazate pe internet".
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Sursa: Comisia Europeana