Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Stabilirea criteriilor de evaluare prin contractul individual de munca. Ce etape urmam?

criteriievaluareangatorobligatiicontract individual de munca


Incheierea oricarui contract presupune luarea la cunostinta, de care fiecare dintre parti, a tuturor elementelor semnificative, legate de imprejurarile in care contractul urmeaza a fi executat.

    In termeni generali, angajatorului ii revine obligatia de a informa salariatul cu privire la clauzele esentiale pe care angajatorul intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice. Aceste prevederi transpun in dreptul intern dispozitiile Directivei nr. 91/533/CEE din 14 octombrie 1991 referitoare la obligatia angajatorului de a-l informa pe salariat asupra conditiilor aplicabile contractului sau relatiei de munca.

    Atat la incheierea contractului de munca, cat si pe parcursul executarii sale, intre angajator si salariat trebuie sa se desfasoare, potrivit legii, un dialog permanent, care sa le permita celor doi sa ia cele mai corecte decizii. in aplicarea principiului bunei-credinte, alin. (2) al art. 8 din Codul muncii prevede ca "pentru buna desfasurare a relatiilor de munca participantii la raporturile de munca se vor informa si se vor consulta reciproc, in conditiile legii si ale contractelor colective de munca”.
Comunicarea dintre partile contractului individual si colectiv de munca se realizeaza, practic, pe trei trepte:

acord
       consultare
                informare                                                                 
             
    De mentionat ca exista, in dreptul comparat, chiar o treapta mai inalta a comunicarii intre parti. Este vorba despre dreptul salariatilor la co-decizie, pe care il intalnim in dreptul german, si care presupune posibilitatea acestora de a participa efectiv la luarea deciziilor manageriale in companie, in anumite circumstante expres prevazute in contractele colective de munca.

    Informarea presupune comunicarea facuta salariatului, individual sau in colectiv, care precede luarea unei decizii de catre angajator. in intelesul Legii nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul oficial al Romaniei", partea I, nr. 1006 din 18 decembrie 2006, informarea este transmiterea de date de catre angajator catre reprezentantii angajatilor, pentru a le permite sa se familiarizeze cu problematica dezbaterii si sa o examineze in cunostinta de cauza. Legea transpune in dreptul romanesc Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2002/14/CE de stabilire a unui cadru general de informare si consultare a salariatilor din Comunitatea Europeana, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L80 din 23 martie 2002.

Obligatiile partilor

    Ca orice clauza contractuala, cea referitoare la evaluarea salariatilor genereaza drepturi si obligatii pentru parti.

Salariat                                                                                                                                
in ceea ce il priveste pe salariat, obligatiile care ii revin sunt urmatoarele:
-    Sa se prezinte la data si ora stabilita in vederea evaluarii;
-    Sa coopereze cu angajatorul, la cerere, in vederea elaborarii criteriilor de evaluare;
-    Sa coopereze cu comisia de evaluare in vederea bunei desfasurari a procedurii de evaluare;
-    Sa ia nota de rezultatele evaluarii si sa depuna toate eforturile in vederea imbunatatirii rezultatelor acesteia.

Angajator                                                                                                                                
Angajatorul are la randul sau o serie de obligatii, exprese sau implicite:
-    Sa informeze salariatii inca de la angajare, cu privire la criteriile de evaluare pe care le utilizeaza la nivelul firmei;
-    Sa nu modifice aceste criterii fara notificarea prealabila a salariatilor;
-    Sa realizeze evaluarea salariatilor cu obiectivitate;
-    Sa nu foloseasca criterii cu caracter discriminatoriu sau sa nu utilizeze criteriile de evaluare intr-o modalitate discriminatorie;
-    Sa comunice salariatului rezultatele evaluarii intr-un termen rezonabil;
-    Sa depuna toate eforturile in vederea imbunatatirii rezultatelor evaluarii salariatilor, inclusiv prin formarea profesionala a acestora;
-    Sa permita o procedura interna de contestare a rezultatelor evaluarii;
-    Sa sanctioneze manifestarile de subiectivism, nepotism sau inechitate;
-    Sa sanctioneze disciplinar salariatii responsabili cu evaluarea, care se fac vinovati de aplicarea incorecta a criteriilor acesteia.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
criteriievaluareangatorobligatiicontract individual de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Octombrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Stabilirea criteriilor de evaluare prin contractul individual de munca. Ce etape urmam? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Anul Cand Pot Iesi La Pensie ?Intrebare: Buna ziua. Am 50 de ani, vechime in munca totala, pana acum de 25 de ani, am 5 ani de studii universitare, 1 master de 1 an +1 master de 1an si 6 luni si un doctorat de 5 ani. As dori sa stiu, in aceste conditii cand pot depune un dosar pentru pensionare? Ma ajuta aceste studii la micsorarea varstei de pensionare sau cum pot sa le "valorific" pentru a iesi mai repede la pensie? Mentionez ca pe perioada facultatii am lucrat 9 luni, de asemenea pe perioada efectuarii masterelor si a doctoratul
 

Raspuns: Nu va ajuta studiile decat la iesirea la pensie pentru limita de varsta sau in eventualitatea unei p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]