Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Planul de masuri preliminare pentru POSDRU a fost aprobat de Guvern

POSDRUMinisterul Munciirambursareresurse umane


Ministrul Muncii, Familiei si Protecției Sociale, Mariana Campeanu si Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban au prezentat in sedința de guvern de marti 23.05.2012 o informare asupra situatiei derularii Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Guvernul a aprobat Planul de masuri preliminare propus pentru remedierea deficiențelor constatate in acest program.

In prezent, stadiul derularii Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) prin Fondul Social European (FSE) este urmatorul:
- 2.468 de contracte de finantare aprobate, din care:
- 1.035 de contracte de finantare cu valori de pana la 5 milioane euro;
- 184 de contracte de finantare aferente schemelor de ajutor de stat;
- 1.210 de contracte de finantare cu valori de pana la 500.000 euro;
- 39 de contracte de asistenta tehnica finantate in cadrul axei 7.

Rambursarile efectuate de Autoritatea de Management catre beneficiari sunt in valoare de cca 1,1 miliarde euro, ceea ce reprezinta aproximativ 29,77% din alocarea UE pentru POS DRU, in perioada 2007-2013. Sumele rambursate de catre Comisia Europeana sunt de cca 220 milioane euro, reprezentand un grad de absorbtie de 6,34%, din alocarea UE pentru POS DRU, in perioada 2007 - 2013.

Prin scrisoarea nr. 194395/20 februarie 2012, Comisia Europeana a informat asupra deciziei de a intrerupe platile (art. 91 din Regulamentul CE nr. 1083/2006) pana cand autoritatile romane vor lua masurile necesare pentru remedierea disfunctionalitatilor sistemului de management si control. Decizia a fost luata ca urmare a Raportului Anual 2011 emis de Autoritatea de Audit din Romania care a acordat o opinie calificata (categoria 3) in ceea ce priveste functionarea Autoritatii de Management POS DRU, ca urmare a evaluarii cerintelor cheie 2 - Proceduri adecvate pentru selectarea operatiunilor si 4 - Verificari adecvate de sistem. Astfel, Comisia Europeana a considerat ca deficientele constatate afecteza intregul sistem de management si control si, ca atare, a concluzionat ca sunt indeplinite conditiile pentru aplicarea prevederilor art. 91 litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1083/2006.

Disfunctionalitatile grave mentionate sunt legate de procedurile de selectare a operatiunilor si de monitorizarea verificarilor de prim nivel ale Autoritatii de Management. Autoritatea de Management pentru POS DRU a inceput remedierea si implementarea masurilor dispuse de Autoritatea de Audit prin rapoartele de audit de sistem aferente anilor 2009, 2010, 2011. In urma reevaluarii, Autoritatea de Audit a acordat o opinie favorabila Autoritatii de Management pentru POS DRU in Raportul transmis Comisiei Europene in data de 5 martie 2012.

Prin scrisoarea nr. 396394/30.03.2012, Comisia Europeana a informat autoritatile romane ca va relua efectuarea platilor intermediare si ca va organiza misiuni de audit (audit de sistem si operatiuni), in perioada aprilie – mai 2012, in vederea obtinerii unei confirmari si a unei asigurari suplimentare asupra functionalitatii sistemului de management si control al POSDRU, inclusiv in ceea ce priveste eficienta si eficacitatea verificarilor de management.

Principalele probleme semnalate la inchiderea misiunii de audit, de catre reprezentantii Comisiei Europene, au vizat urmatoarele aspecte:
 a. Deficiente majore in procedura de evaluare a proiectelor. In urma verificarilor procedurilor de evaluare a proiectelor din anii 2008, 2009, 2010, au fost identificate deficiente in modul de evaluare a aplicatiilor depuse (de exemplu in ceea ce priveste modul de justificare a bugetelor proiectelor privind cheltuielile salariale). Nerespectarea principiului cost–eficienta in evaluarea si selectarea proiectelor poate genera corectii financiare.
b. Deficiente serioase in verificarile de management efectuate in scopul rambursarii cheltuielilor catre beneficiari. Au fost identificate deficiente in procedura de esantionare a cheltuielilor ce se utilizeaza la verificarea fiecarei cereri de rambursare POSDRU.
 c. Totodata, verificarea achizitiilor publice se efectueaza doar pe baza de esantion si lipseste o verificare incrucisata a cheltuielilor declarate pe proiecte diferite, de catre acelasi beneficiar.
d. Nivelul ridicat de salarizare coroborat numarul de experti nejustificat de mare pentru unele proiecte, activitatea expertilor in unele cazuri nejustificata documentar au fost alte deficiente identificate.

Pana la comunicarea concluziilor verificarilor efectuate de catre Comisia Europeana (in perioada aprilie - mai 2012),  Autoritatea de Management pentru POS DRU a elaborat un Plan de masuri preliminare, care a fost aprobat in sedinta de astazi a executivului. Acesta va fi revizuit pentru a include si elementele suplimentare care vor rezulta din rapoartele de audit ale Comisiei Europene.

Masurile ce vor fi luate in regim de urgența sunt:
- Verificarea tuturor proiectelor aflate in implementare prin personalul existent si prin externalizare,
- Revizuirea procedurii privind verificarea cererilor de rambursare (administrativ si la fata locului),
- Revizuirea procedurii privind verificarea cererilor de rambursare (administrativ si la fata locului),
- Revizuirea procedurii de evaluare in functie de rezultatele studiului privind rezonabilitatea costurilor (inclusiv cele salariale) si in functie de recomandarile auditorilor,
- Securizarea si imbunatatirea sistemelor informatice de la nivelul POSDRU si modificarea procedurilor de lucru precum si semnarea protocoalelor operationale,
- Masuri privind conflictul de interese,
- Managementul neregulilor.

Sursa: Ministerul Muncii
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
POSDRUMinisterul Munciirambursareresurse umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Planul de masuri preliminare pentru POSDRU a fost aprobat de Guvern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Varsta De Pensionare Pentru Limita De Varsta?Intrebare: data nastere septembrie 1960 sex masculin facultate 5 ani curs de zi stagiul militar 9 luni data angajarii 01.11.1985--- prezent grupa 2 de munca ;15 ani 4 luni,21 zile in perioada lucrata a beneficiat de CFS din 18.06.1990-21.12.1990 1.cum se calculeaza intreruperea CFS,zile calendaristice sau zile lucratoare? 2.pentru pensionare anticipata partial se tine cont de sporul de vechime dat de grupa II? care este acesta? 3.ce vechime realizata as avea la 01.04.2019 impreuna cu sporul de vec
 

Raspuns: 1. zile calendaristice<br />2da, stagiu suplimentar intra in calcul pentru orice tip de pensie... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]