legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajatii din Romania au solicitari noi. Firmele sunt restante

Nu mai putin de 7 din 10 angajati din Romania considera ca nu primesc suficient feedback sau critici constructive cu privire la munca pe care o desfasoara in cadrul firmei. Astfel, feedback-ul care ar trebui sa vina din partea managerilor lipseste in unele companii aproape in intregime. 
 
Un studiu recent al companiei de cercetare de piata 4Service Group Romania arata ca peste 53% dintre angajatii din tara noastra considera ca nu beneficiaza de suficent sprijin emotional.
 
Sanatatea mentala si emotionala a angajatilor reprezinta o trasatura de care trebuie sa se tina din ce in ce mai mult cont, inclusiv ca urmare a faptului ca sunt in crestere factorii de stres care influenteaza negativ starea generala a angajatilor, precum si rezultatele muncii lor (productivitate scazuta, erori la locul de munca, implicare redusa etc.).
 
Desi angatorii ar trebui sa aiba responsabilitatea de a asigura un mediu de lucru confortabil, sigur si propice, majoritatea firmelor lasa pe ultimul loc aceste obligatii. 
 
"Intrebati care sunt cei mai mari factori de stres cu care se confrunta, o treime dintre angajatii romani au dat vina pe multitasking, urmata de orele suplimentare volumul mare de munca si presiunile venite din partea conducerii sau colegilor. 23% dintre respondenti acuza responsabilitatile si sarcinile neclare, dar si faptul ca nu primesc feedback-uri constructive din partea managerilor sau ca acestia au un stil dictatorial de management", precizeaza studiul citat de News.ro. 
 
Studiul mentioneaza ca 82% dintre respondenti "nu au avut posibilitatea de a discuta cu un psiholog la locul de munca si nici nu stiu ca firma sa ofere posibilitatea aceasta sau macar posibilitatea de a accesa prin companie un serviciu externalizat". In plus, 8% dintre respondenti au acces la serviciile unui psiholog in cadrul companiei, acest lucru fiind valabil doar pentru cei ce lucreaza in companiile mari.
 
Doar 36% dintre angajati spun ca le place mult sau chiar foarte mult spatiul in care lucreaza. Procentele sunt aproximativ egale, deoarece 32% dintre respondenti nu se simt bine in sediul in care lucreaza, iar 31% au o atitudine neutra, conform studiului amintit. 
 
Totodata, 20% dintre respondenti cred ca eforturile companiei lor pentru a le asigura un bun confort psihic sunt eficiente, in vreme ce peste 53% le considera putin eficiente sau in intregime ineficiente.
 
Potrivit datelor incluse in studiu, 71% dintre angajatii romani sustin ca managerii lor nu le ofera nici suport si nici feedback constructiv. "Romanii nu au o parere foarte buna nici despre modalitatile de promovare. Doar unul din 10 romani e de parere ca firma la care lucreaza promoveaza o comunicare transparenta si incredere intre conducere si angajati", mentioneaza aceeasi cercetare de piata. 
 
Un procent semnificativ de 49% de angajati e reprezentat de cei care nu au incredere ca firma la care lucreaza promoveaza echilibrul intre munca si viata personala si “nici nu au vazut ca firma depune eforturi pentru a asigura acest echilibru. si peste 52% dintre respondenti au declarat ca firma lor depune foarte putine eforturi, sau chiar niciun efort pentru a elimina discriminarea, conflictele sau hartuirile la locul de munca. Doar 23% dintre angajati, in special cei din companiile mari au vazut puse in aplicare astfel de politici".
 
Compania 4Service Romania a inclus in studiul citat si faptul ca 72% dintre respondenti considera ca angajatorii le ofera foarte rar sau chiar deloc beneficii pentru angajati.
 
"10% dintre angajati au mentionat ca firmele la care lucreaza organizeaza in mod regulat team building-uri, sau ca permit uneori si lucrul de acasa. Mai putin de 5% dintre ei au mentionat beneficii mai rare precum catering la birou, masaj la birou sau existenta unor sali de relaxare si jocuri la sediu. Aceasta, in conditiile in care 57% dintre respondenti au declarat ca astfel de beneficii au un efect foarte mare asupra starii lor de spirit si mai ales a productivitatii", precizeaza acelasi studiu. 
 
Cercetarea amintita din care au fost extrase datele oficiale a fost realizata pe un esantion de 2180 de respondenti, dintre care 61% sunt angajati in domeniul privat, 23% lucreaza in cadrul unei companii de stat, 2% detin propria companie, iar 16% detin propria companie sau au o profesie liberala. 

de Isabela Alexe


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Decembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajatii din Romania au solicitari noi. Firmele sunt restante Nota: 3.75 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Contract clauza de telemunca. Data de sfarsitIntrebare: Ne aflam in situatia in care o parte din angajatii companiei sunt nevoiti de situatia actuala legata de pandemia Covid 19 sa lucreze in regim de telemunca. In acest sens dorim incheierea unor acte aditionale cu clauza de telemunca. Va rugam sa ne comunicati urmatoarele: - este nevoie sa fie specificata si data de sfarsit a regimului de telemunca - prin estimare (necunoscandu-se aceasta informatie de la inceput) ? - daca in perioada estimata angajatii alterneaza perioade de telemunca cu perioade...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Sprijin financiar pentru telesariati. Valoarea achizitieiIntrebare: Am rugamintea sa-mi spuneti daca in situatia acordarii sumei de 2500 lei pentru fiecare salariat care a lucrat in perioada de urgenta minim 15 zile in telemunca, se pot achizitiona si produse de valoare mai mare. Nu este precizat in OUG nr. 132/2020 nimic legat de sumele totale de achizitie a bunurilor, motiv pentru care ma gandesc ca daca achizitionez un produs de valoare 4000 spre exemplu, sa nu mai fie eligibila decontarea sumei de 2500 lei de la buget. Cum vedeti aceasta situatie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?
Descarcati GRATUIT raportul special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]