Noul formular 112 actualizat pentru plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate

formularul 112 actualizat 2021declaratia 112 contributii socialeformular 112 soft A
Noul formular 112 actualizat pentru plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ordinul nr. 203/207/188/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"  a fost publicat in  Monitorul Oficial nr. 174 din 19 februarie 2021
 
 
 
Formularul 112 actualizat - Click aici! - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit ÅŸi evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al MFP/MMJS/MS din 02.2021, valabil incepand cu luna de raportare 01/2021 - publicat in data de 20.02.2021
 
 
 
 
 
 
 
 
 
In temeiul art. 147 alin. (17) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare, si al art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor, ministrul muncii si protectiei sociale si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:
 
Articolul 1
(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, precum si anexele nr. 1.1 „Anexa angajator“ si nr. 1.2 „Anexa asigurat“ la acesta, prevazute in anexa nr. 1.
 
(2) Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator“ si anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat“ fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2-5.
 
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Articolul 2
 
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.
 
Articolul 3
 
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 68^1 alin. (2), art. 72 alin. (2), art. 84 alin. (8), art. 125 alin. (8)-(9), art. 147 alin. (1), (1^1), (12) si (13), art. 151 alin. (5) si (6), art. 169 alin. (1) si (1^1), art. 174 alin. (5) si (6), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 220^7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Articolul 4
 
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.
 
Articolul 5
 
Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Articolul 6
 
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu declararea veniturilor aferente lunii ianuarie 2021.
 
Articolul 7
 
Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului Sanatatii, precum si directiile de specialitate si structurile subordonate sau cele care functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 
Articolul 8
 
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Ministrul finantelor,
Alexandru Nazare
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Raluca Turcan
Ministrul sanatatii,
Vlad Vasile Voiculescu
Anexa nr. 1*)
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 112 actualizat 2021declaratia 112 contributii socialeformular 112 soft A

Data aparitiei: 22 Februarie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Noul formular 112 actualizat pentru plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]