Ordinul nr. 203/207/188/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 174 din 19 februarie 2021
Formularul 112 actualizat - Click aici! - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit ÅŸi evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al MFP/MMJS/MS din 02.2021, valabil incepand cu luna de raportare 01/2021 - publicat in data de 20.02.2021
In temeiul art. 147 alin. (17) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare, si al art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor, ministrul muncii si protectiei sociale si ministrul sanatatii emit urmatorul ordin:
Articolul 1
(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, precum si anexele nr. 1.1 „Anexa angajator“ si nr. 1.2 „Anexa asigurat“ la acesta, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator“ si anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat“ fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2-5.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 2
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.
Articolul 3
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 68^1 alin. (2), art. 72 alin. (2), art. 84 alin. (8), art. 125 alin. (8)-(9), art. 147 alin. (1), (1^1), (12) si (13), art. 151 alin. (5) si (6), art. 169 alin. (1) si (1^1), art. 174 alin. (5) si (6), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 220^7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Articolul 4
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.
Articolul 5
Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 6
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu declararea veniturilor aferente lunii ianuarie 2021.
Articolul 7
Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului Sanatatii, precum si directiile de specialitate si structurile subordonate sau cele care functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 8
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor,
Alexandru Nazare
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Raluca Turcan
Ministrul sanatatii,
Vlad Vasile Voiculescu
Anexa nr. 1*)
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<