Este obligatoriu sa infiintam REVISAL pentru fiecare punct de lucru?

G 500/2011ReviSaldelegareaCUI
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare: Daca la o firma inregistrez un punct de lucru, infiintez alt Revisal, sau adaug la sediul social salariatii?
1. Punct de lucru cu CUI.
2. Punct de lucru fara CUI.

Raspuns: Conform art. 2 alin. (2) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal), cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Astfel, obligatia de a infiinta si transmite registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal) revine angajatorului(societatea comerciala).

Prin exceptie, conform alin. (3) al aceluiasi articol, angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

Prin urmare, daca delegati uneia dintre unitatile fara personalitate juridica (punctul de lucru) competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, veti putea delega acesteia si competenta infiintarii registrului. In acest caz, registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) va fi transmis la inspectoratul teritorial de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul punctul de lucru.

In caz contrar, salariatii punctului de lucru vor fi inregistrati in registrul general de evidenta a salariatilor infiintat de societatea comerciala in aceeasi modalitate in care se inregistreaza si salariatii care isi desfasoara activitatea la sediul social.

Mentionam ca delegarea competentei infiintarii si completarii registrului punctului de lucru constituie o posibilitate conferita angajatorului de lege nu o obligatie a acestuia.  Insa, angajatorul va putea delega aceasta compententa numai daca a delegat punctului de lucru si competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
G 500/2011ReviSaldelegareaCUI

Data aparitiei: 20 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Este obligatoriu sa infiintam REVISAL pentru fiecare punct de lucru? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]