Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Mare atentie la echipamentele de munca

echipamente de muncalegea 319/20061146/2006protectia munciissm

Mare atentie la echipamentele de munca!
Riscati amenzi de pana la 10.000 de lei daca puneti in pericol securitatea si sanatatea lucratorilor dvs.!
 
Orice activitate referitoare la un echipament de munca – de tipul pornirii, opririi, folosirii, transportului, repararii, modificarii, intretinerii sau curatirii acestuia – trebuie realizata in conditii de siguranta deplina! Altfel, riscati amenzi contraventionale cuprinse intre 5.000 de lei si 10.000 de lei, conform art. 39 alin. (9) lit. c), f), g), h), l), m) si q) din Legea nr. 319/2006!
 
Cadrul legal
Cerintele minime pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor care utilizeaza la locul de munca echipamente de munca sunt stabilite prin Hotararea de Guvern nr. 1.146/2006, intrata in vigoare la 01.10.2006.
 
Definitie
In sensul dat in H.G. nr. 1.146/2006, prin "echipament de munca" se intelege orice masina, aparat, unealta sau instalatie folosita la locul de munca.
 
Care sunt obligatiile dvs. generale referitoare la echipamentele de munca?
 
* Trebuie sa luati masurile necesare pentru ca echipamentul de munca pus la dispozitia lucratorilor sa corespunda lucrului prestat ori sa fie adaptat acestui scop si sa poata fi utilizat de catre acestia fara a le pune in pericol securitatea sau sanatatea.
 
* Cand alegeti echipamentele de munca, trebuie sa acordati atentie tuturor conditiilor de munca si riscurilor existente la locurile de munca, precum si riscurilor care sunt susceptibile sa apara la utilizarea echipamentelor de munca.
 
* In cazul in care nu este posibil sa va asigurati ca echipamentele de munca vor fi utilizate fara nici un risc pentru sanatatea si securitatea lucratorilor dvs., trebuie sa luati masuri corespunzatoare pentru reducerea acestor riscuri.
 
* Atunci cand achizitionati echipamente de munca pe care le puneti pentru prima data la dispozitia lucratorilor dvs., trebuie sa va asigurati ca ele indeplinesc:
- prevederile tuturor reglementarilor tehnice romanesti care transpun legislatia comunitara aplicabila;
- cerintele minime prevazute in Anexa nr. 1 din H.G. nr. 1.146/2006, in cazul in care nu se aplica sau se aplica partial reglementari tehnice romanesti care transpun legislatia comunitara;
 
* Trebuie sa luati masurile necesare pentru ca echipamentele de munca sa fie mentinute, printr-o intretinere adecvata, la un nivel tehnic corespunzator, pe toata durata utilizarii lor.
 
Exemple de cerinte minime generale aplicabile echipamentelor de munca:
 
- Sistemele de comanda ale unui echipament de munca, in masura in care afecteaza securitatea, trebuie sa fie vizibile, usor de identificat si, daca este necesar, sa fie marcate corespunzator;
 
- Pornirea echipamentului de munca trebuie sa se realizeze numai printr-o actiune voluntara asupra sistemului de comanda prevazut in acest scop;
 
- Fiecare echipament de munca trebuie sa fie prevazut cu un sistem de comanda care sa permita oprirea completa a acestuia in conditii de securitate;
 
- Daca acest lucru este necesar, in functie de pericolele pe care le prezinta echipamentul de munca si de timpii normali de oprire, un echipament de munca trebuie sa fie prevazut cu un dispozitiv de oprire de urgenta;
 
- Echipamentele de munca si elementele lor componente trebuie, daca este necesar pentru securitatea sau sanatatea lucratorilor, sa fie stabilizate prin fixare ori prin alte mijloace;
 
- Zonele si punctele de munca sau cele de intretinere a unui echipament de munca trebuie sa fie iluminate corespunzator, in functie de lucrarile realizate;
 
- Partile echipamentului de munca expuse unor temperaturi inalte sau foarte scazute trebuie, daca este cazul, sa fie protejate impotriva riscurilor de contact sau de apropiere a lucratorilor de ele;
 
- Dispozitivele de avertizare ale echipamentului de munca trebuie sa fie usor de perceput si de inteles si lipsite de ambiguitati;
 
- Pentru efectuarea operatiilor de productie, reglare si intretinere a echipamentelor de munca, lucratorii trebuie sa aiba acces si sa ramana in conditii de securitate in toate zonele necesare;
 
- Orice echipament de munca trebuie sa fie adecvat pentru protectia lucratorilor expusi riscurilor de electrocutare prin atingere directa sau indirecta.
 
Care sunt obligatiile dvs. in ceea ce priveste verificarea echipamentelor de munca?
 
- Daca lucratorii dvs. utilizeaza echipamente de munca a caror securitate depinde de conditiile de instalare, trebuie sa luati masurile necesare pentru ca echipamentele respective sa fie supuse verificarii dupa instalare si inainte de prima punere in functiune. De asemenea, echipamentele de munca trebuie verificate si dupa ce sunt montate intr-un loc de munca nou sau pe un alt amplasament.
 
- Trebuie sa luati masurile necesare pentru a garanta ca sunt respectate cerintele de securitate si sanatate pe toata durata de viata a unui echipament de munca. Puteti realiza acest lucru prin:
a) verificari periodice si, daca este cazul, incercari periodice;
b) verificari speciale, de fiecare data cand s-au produs evenimente exceptionale susceptibile sa aiba consecinte daunatoare asupra securitatii echipamentului de munca (ex.: modificari ale procesului de munca, accidente, fenomene naturale, perioade prelungite de neutilizare).
 
Toate aceste verificari trebuie efectuate de catre persoane competente, in conformitate cu legislatia in vigoare si/sau cu practicile nationale.
 
Atentie
Rezultatele verificarilor trebuie inregistrate si pastrate, deoarece ele pot fi solicitate de inspectorii de munca in timpul controalelor pe linie de securitate si sanatate in munca.
 
Ce responsabilitati aveti atunci cand lucratorii dvs. utilizeaza echipamente de munca ce prezinta riscuri specifice?
 
- Trebuie sa luati masuri astfel incat utilizarea acestor echipamente sa fie accesibila numai lucratorilor insarcinati cu aceasta atributie.
 
- Trebuie sa desemnati lucratorii care vor efectua reparatiile, modificarile si intretinerea acestor echipamente.
 
Informarea si instruirea lucratorilor – conditii de baza ale utilizarii sigure a echipamentelor de munca
 
Trebuie sa puneti la dispozitia lucratorilor dvs. informatii adecvate si, daca este cazul, fise de lucru referitoare la echipamentele de munca utilizate, care sa cuprinda date privind:
- conditiile de folosire a echipamentelor de munca;
- situatiile anormale previzibile;
- concluziile care pot fi trase, acolo unde este cazul, din experienta acumulata in urma utilizarii echipamentelor de munca.
 
Aveti, de asemenea, obligatia legala de a lua masurile necesare pentru ca:
1) lucratorii care utilizeaza echipamente de munca sa fie instruiti cu privire la riscurile posibile, determinate de folosirea acestora;
2) lucratorii care se ocupa cu repararea, modificarea si intretinerea echipamentelor de munca sa fie instruiti adecvat.
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
echipamente de muncalegea 319/20061146/2006protectia munciissm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Mare atentie la echipamentele de munca Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Tichete De Masa Neluate La TimpIntrebare: buna ziua, ma numesc dana si am lucrat la firma x aproape 2 ani de zile .in data de 19 feb 2019 am plecat de la angajator cu demisia la zi cu acordul ambelor parti ,iar angajatorul mi-a zis ca nu mai primesc tichetele de masa pt ca nu am respectat preavizul si legea prevede ca acordarea tichetelor de masa ramane la latitudinea angajatorului daca vrea sa mi le dea sau nu .in ceea ce priveste salariul mi-a zis ca in termen de 90 de zile legea prevede sa mi-l dea .vreau sa stiu daca este legal si c
 

Raspuns: am inteles .atunci la ce a facut referire cu cele 90 de zile ?si cu tichetele de masa cum ramane ?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]