Responsabilul cu autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii. Ce obligatii exista?

responsabil autorizare protectia munciiautorizare meseriilegea 319/2006
Responsabilul cu autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii. Ce obligatii exista?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Cine are responsabiliatea autorizarii din punct de vedere al protectiei muncii pentru salariatii care exercita meserii ce trebuie autorizate (macaragiu, stivuitorist, fochist, etc) si in ce consta aceasta?
 
Raspunsul specialistului:

Angajatorul are obligatia de a lua masuri pentru autorizarea exercitarii meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica  potrivit art. 13, lit. i din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
 
In acest sens, trebuie sa angajeze persoane autorizate pentru meseriile si profesiile respective sau sa intreprinda demersurile pentru perfectionarea si autorizarea unor salariati deja existenti in societate.
 
Macaragiul este o persoana fizica autorizata de catre ISCIR pentru manevrarea macaralelor (cu exceptia celor cu sarcina pana la 1 tf inclusiv si a celor cu actionare manuala indiferent de sarcina) conform prevederilor prescriptiei tehnice R 1 - 2010.
Extinderea autorizatiei se face prin semnarea si aplicarea stampilei proprii de catre inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR in rubrica "extinderea autorizatiei" din talonul care insoteste autorizatia.
 
Procedura de autorizare este stabilita in baza PT CR 8-2009.
 
Valabilitatea autorizatiei se confirma anual, prin vizarea talonului pentru vize anuale de catre operatorul RSVTI al detinatorului/utilizatorului.
 
Stivuitoristul esre o persoana fizica autorizata de catre ISCIR pentru a deservi stivuitoare (cu exceptia celor cu actionare manuala) conform prevederilor prescriptiei tehnice R 1 – 2010.
 
Extinderea autorizatiei se face prin semnarea si aplicarea stampilei proprii de catre inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR in rubrica "extinderea autorizatiei" din talonul care insoteste autorizatia.
 
Procedura de autorizare este stabilita in baza PT CR 8-2009.
 
Valabilitatea autorizatiei se confirma anual, prin vizarea talonului pentru vize anuale de catre operatorul RSVTI al detinatorului/utilizatorului.
 
Fochistul este o persoana fizica autorizata de catre ISCIR pentru deservirea cazanelor de abur, de apa fierbinte, cazane de apa calda si cazane de abur de joasa presiune, a supraincalzitoarelor si economizoarelor independente conform prevederilor prescriptiilor tehnice C 1 si C 9.
Autorizarea fochistului se face pe clase, de la A la D, in functie de tipul de cazan pe care il deserveste.
 
Autorizarea fochistilor se realizeaza in baza PT CR 8-2009.
 
Valabilitatea autorizatiei se confirma anual, prin vizarea talonului pentru vize anuale de catre operatorul RSVTI al detinatorului/utilizatorului.
Valabilitatea talonului pentru vize anuale este de 4 ani.
 
Activitatea de operator RSVTI poate fi prestata de catre persoanele fizice in baza autorizatiei emise de catre ISCIR.
 
Autorizarea unei persoane fizice ca operator RSVTI se face numai dupa participarea la un program de instruire organizat de o persoana juridica avizata de catre ISCIR.
 
Procedura privind autorizarea persoanelor fizice ca operatori RSVTI este stipulata in Metodologia privind autorizarea RSVTI anexa Ordinului 130/2011 emis de Inspectorul de Stat Sef al ISCIR.
 
De retinut!
 
Nerespectarea obligatiei legale a angajatorului de a lua masuri pentru autorizarea exercitarii meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, constituie contraventie si se sanctioneaza, cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei conform art. 39 alin. (4) din Legea nr. 319/2006.
 
Nerespectarea obligatiei legale a angajatorului de a lua in considerare capacitatile lucratorului in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, atunci cand ii incredinteaza sarcini, constituie contraventie si se sanctioneaza, cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei conform art. 39 alin. (5) din Legea nr. 319/2006.

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
responsabil autorizare protectia munciiautorizare meseriilegea 319/2006

Data aparitiei: 30 Iulie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Responsabilul cu autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii. Ce obligatii exista? Nota: 4.93 din 5 - 7 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]