SSM: Informarea lucratorilor

27 Ianuarie 2012
27 Ianuarie 2012
risclucratoriinformareprotectie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
- componenta esentiala a activitatii de prevenire -


In cadrul responsabilitatilor sale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia de a asigura informarea lucratorilor sai.

Cum se realizeaza informarea lucratorilor?

Angajatorul are obligatia de a informa lucratorul, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care va fi expus la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare.

Pasul urmator in informarea lucratorilor consta in stabilirea, prin fisa postului, a atributiilor si raspunderilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.

SANCTIUNE

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei incalcarea obligatiilor legale referitoare la stabilirea pentru lucratori, prin fisa postului, a atributiilor si raspunderilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate, potrivit art. 39 alin. (4) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.

Apoi, tinand seama de marimea organizatiei, angajatorul trebuie sa ia masuri corespunzatoare, astfel incat lucratorii si/sau reprezentantii acestora sa primeasca toate informatiile necesare privind:

-  riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie atat la nivelul organizatiei, in general, cat si la nivelul fiecarui post de lucru si/sau fiecarei functii;

SANCTIUNE

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei incalcarea obligatiilor legale referitoare la informarea lucratorilor si/sau reprezentantilor acestora despre riscurile profesionale, potrivit art. 39 alin. (5) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.


-    masurile luate pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, adaptate naturii activitatilor si marimii organizatiei, tinand seama de alte persoane prezente;

-    lucratorii desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.

In plus, angajatorul trebuie sa asigure lucratorilor desemnati sau reprezentantilor lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor, accesul la:

-    evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice;

-    masurile de protectie care trebuie luate ca urmare a evaluarii riscurilor si, dupa caz, echipamentele de protectie ce trebuie utilizate;

-    evidenta accidentelor de munca ce au ca urmare o incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, a accidentelor usoare, a bolilor profesionale, a incidentelor periculoase, precum si a accidentelor de munca;

-    rapoartele privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai, elaborate pentru autoritatile competente in conformitate cu reglementarile legale;

-    informatiile privind masurile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si informatiile provenind de la institutiile de control si autoritatile competente in domeniu.

In final, angajatorul trebuie sa se asigure ca lucratorii cunosc si aplica masurile prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si prevederile legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

INFO

Pentru completarea si aplicarea prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul va asigura elaborarea de instructiuni proprii, tinand cont de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca aflate din organizatia sa.


Pentru realizarea informarii lucratorilor, sunt necesare materiale specifice, cum ar fi: afise, pliante, filme cu privire la securitatea si sanatatea in munca.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]