Orice angajator ar trebui sa fie la curent cu cele mai noi reglementari in ceea ce priveste sanatatea si securitatea in munca, siguranta angajatilor fiind prioritara.
Este demn de mentionat ca una dintre obligatiile angajatorul consta in elaborarea si prezentarea, cel putin o data pe an, comitetului de securitate si sanatate in munca(CSSM) un raport scris care va cuprinde situatia securitatii si sanatatii in munca, actiunile care au fost intreprinse si eficienta acestora in anul incheiat, precum si propunerile pentru planul de prevenire si protectie ce se vor realiza in anul urmator.
Ce trebuie sa contina acest raport anual SSM?
Chiar daca nu exista un model tipizat al acestui raport ar trebui sa faca referire la datele cuprinse in exemplul de mai jos:
RAPORTUL S.C. _________________
cu privire la actiunile desfasurate in anul 20_ _ pentru imbunatatirea starii de securitate si sanatate in munca a salariatilor
in perioda ianuarie – decembrie 20_ _ situatia securitatii si sanatatii in munca in cadrul societatii s-a prezentat astfel:
Pentru a ridica nivelul de siguranta in cadrul S.C._______ s-a hotarât organizarea activitatii de prevenire si protectie prin infiintarea serviciului intern de prevenire si protectie la nivelul societatii.
Pentru consilierea activitatii interne de prevenire si protectie s-a incheiat un contract de prestari de servicii cu durata de 1 an cu S.C.______(serviciu extern) societate care este abilitata in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
De asemenea, prin decizia nr. ______________, s-a dispus infiintarea Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca(CSSM).
Monitorizarea starii de sanatate a angajatilor se realizeaza prin ___________ – medic specialist de medicina muncii care va prezenta anual conducerii un raport asupra starii de sanatate a personalului.
Serviciul extern S.C.__________ a elaborat si Evaluarea Factorilor de Risc pe domeniile de activitate ale angajatilor si Planul de Prevenire si Protectie. S-a elaborat pachetul de documente privind infiintarea, organizarea si buna functionare a CSSM.
Pentru mai multe detalii despre raportul anual de SSM si ce trebuie sa mai contina, citeste
PortalSSM
De retinut noile reglementari in privinta duratei instruirilor de SSM, conform HG nr.767/2016
"Art. 801 Durata instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, pentru fiecare dintre cele 3 faze prevazute la art. 77 si pentru instruirea periodica efectuata suplimentar celei programate prevazuta la art. 98, nu va fi mai mica de 1 ora si se stabileste prin programul de instruire-testare elaborat la nivelul intreprinderii si/sau unitatii potrivit prevederilor art. 15 alin. (1) pct. 8, datat si aprobat de catre angajator."
ATENTIE: Raportul, avizat de membrii comitetului de securitate si sanatate in munca, trebuie transmis in termen de 10 zile de la inregistrare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<