Program de implicare a angajatilor in evaluarea riscurilor

13 Aprilie 2011
13 Aprilie 2011
riscuriangajaticompanii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Problema

Compania a constatat ca angajatii detineau o intelegere insuficienta a riscurilor de la locul de munca, iar evaluarea riscurilor nu era intotdeauna satisfacatoare. Angajatii nu observau sau ignorau ori ascundeau riscuri inacceptabile de la locul de munca si deseori nu puteau fi luate masuri pentru a preveni incidentele si accidentele la locul de munca.

Rezolvare

Programul anual al firmei de formare a personalului include acum sanatatea si securitatea in munca.

Anual se asigura formarea in materie de evaluare a riscurilor, incluzand instruire practica, a directorilor diferitelor departamente si personalului din departamentele de productie, tehnologie si controlul calitatii, printre altele.

A fost introdus un formular de inregistrare a Evenimentelor potential periculoase (EPP), care este in prezent utilizat de lucratori.


Intregul personal este incurajat sa completeze formularul ori de cate ori observa un risc la locul de munca si sa il introduca intr-o cutie postala speciala. Formularele primite in fiecare zi sunt citite si sunt planificate masuri preventive pentru eliminarea riscului in cauza.

Incepand din 2006, un audit periodic al sanatatii si securitatii in munca este desfasurat in cadrul fabricii. La auditul bisaptamanal participa directori cheie, angajati din cadrul departamentului pentru Sisteme de mediu si securitate si reprezentanti ai personalului din cadrul Comitetului pentru sanatate si securitate. in cadrul auditului se noteaza discrepantele, se planifica masuri preventive, se deleaga obligatii si se stabilesc termene limita pentru eliminarea acestor discrepante.

Informatiile relevante sunt afisate pe avizierul companiei si actualizate regulat.

O baza de date computerizata este mentinuta pentru analiza si controlul tuturor discrepantelor identificate, mentionand locatia, tipul si aria factorului de risc identificat, timpul alocat pentru rezolvarea problemei si persoana responsabila. Este atasata o fotografie care prezinta o imagine a posibilului pericol.

Rezultatele

Principalele rezultate au fost:

- Mai mult de un an fara un singur accident la locul de munca.

- Au fost inregistrate peste 130 de imbunatatiri ale locului de munca, au fost eliminate peste 2000 de discrepante si au fost prevenite posibilele accidente.

- Participare sporita a personalului la activitatea de sanatate si securitate (incepand din 2007, au fost scrise peste 300 de formulare EPP).

- Reputatie sporita a companiei si mediu de lucru imbunatatit.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]