AJOFM trebuie sa isi alinieze in teritoriu politica de acordare a indemnizatiei de somaj tehnic

indemnizatia de somaj tehnictichete de masa somaj tehniccontracte de munca suspendate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aplicarea reglementarilor in ce priveste acordarea indemnizatiei de somaj tehnic trebuie sa fie unitara, aceasta recomandare venind in contextul in care raspunsurile in teritoriu de la Agentiile de Ocupare a fortei de Munca difera in ce priveste acordarea ajutorului reprezentand somaj tehnic sau a tichetelor de masa in aceasta perioada in care contractele de munca sunt suspendate. 

 
Dupa constatarea faptului ca cele mai multe Agentii de Ocupare a Fortei de Munca au aratat ca angajatorii pot suplimenta, din surse proprii, indemnizatia de somaj tehnic, este necesara o aliniere a acestor institutii cu privire modul de aplicare a reglementarii in cauza.
Aceasta este opinia formulata de Mihaela Mitroi, Partener, Asistenta Fiscala si Juridica, EY Romania, in ce priveste acordarea indemnizatiei amintite. In opinia sa, citata de Agerpres, nenumarati angajatori folosesc un sistem de salarizare format din salariul de baza si alte componente salariale cum ar fi sporurile, indemnizatiile sau alte adaosuri. Astfel a aparut intrebarea in ce masura, pe durata somajului tehnic, se pot acorda sume suplimentare care impreuna cu indemnizatia de somaj tehnic sa atinga sau chiar sa depaseasca cuantumul salariului de incadrare.
 
Conform aceleiasi surse, reprezentantii EY au adresat aceasta intrebare telefonic Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM) din Romania.
 
"Dintr-un total de 42 de AJOFM-uri pe care le-am contactat, majoritatea (81%) au raspuns ca angajatorul poate suplimenta indemnizatia primita din bugetul asigurarilor pentru somaj (fara a specifica un cuantum maxim), argumentand ca autoritatile deconteaza maximum 75% din salariul mediu brut, iar angajatorul, in functie de posibilitatea lui financiara, poate suplimenta aceasta suma in conformitate cu prevederile Art. XI, alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului 30/2020. Sase dintre acestea au mentionat insa, in mod clar, ca angajatorul poate suplimenta indemnizatia primita din bugetul asigurarilor pentru somaj cu pana la 100% din salariul de incadrare (de baza), iar o agentie judeteana a raspuns ca angajatorul poate suplimenta indemnizatia fara a avea o limita, daca dispune de buget, deci chiar si cu mai mult de 100% din salariul de baza", arata Mihaela Mitroi intr-un punct de vedere transmis miercuri Agerpres.
 
Au existat insa si agentii care nu au stiut sa confirme faptul ca indemnizatia de somaj poate fi suplimentata de angajator, iar alte doua agentii judetene au raspuns ca angajatorul nu poate suplimenta indemnizatia de somaj. 
 
Totodata, transmite aceeasi sursa, reprezentantii AJOFM-urilor au fost intrebati si daca, pe durata suspendarii contractului individual de munca (CIM) in perioada somajului tehnic, angajatorul poate sa acorde in continuare beneficii de natura sociala.
 
In timp ce doar patru agentii judetene au raspuns pozitiv la aceasta intrebare, considerand ca, pe durata suspendarii CIM in perioada somajului tehnic, angajatorul poate acorda, in continuare, beneficii de natura sociala, cum ar fi tichete cadou sau prime de sarbatori, alte 16 agentii judetene au precizat ca este la latitudinea angajatorului daca alege sau nu sa le acorde. 
 
O alta agentie judeteana a subliniat ca, in privinta tichetelor de masa, acestea pot fi acordate doar pentru timpul efectiv lucrat, ele nefiind datorate in perioada somajului tehnic.
 
"In urma acestor interpelari am putut constata ca, desi practica autoritatilor este diferita, majoritatea AJOFM-urilor sunt de parere ca angajatorii pot suplimenta indemnizatia de somaj tehnic peste plafonul suportat din bugetul asigurarilor pentru somaj, in functie de bugetul propriu si de cat este fiecare dispus sa acorde. In ceea ce priveste beneficiile de natura sociala, acordarea acestora ramane in principal la latitudinea angajatorilor, ele urmand a fi acordate cu respectarea prevederilor contractelor individuale si colective de munca. Cu toate acestea, se impune o aliniere a Agentiilor de Ocupare a Fortei de Munca cu privire la modalitatea de punere in aplicare a prevederilor privind somajul tehnic, reglementate prin OUG 30/2020, cu modificarile aduse prin OUG 32/2020, intrucat este mai mult decat evident ca agentii economici se preocupa si de perioada de dupa COVID-19 si de potentialele consecinte ale neaplicarii corecte a acestei facilitati", precizeaza Mihaela Mitroi, citata de Agerpres.
 
Ordonanta 32/2020 completeaza reglementarile OUG 30/2020 privind indemnizatia de somaj tehnic si permite angajatorilor sa acorde angajatilor lor diferenta de la 75% din salariul mediu brut pe economie pana la minimum 75% din salariul de incadrare, daca bugetul acestora o permite.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatia de somaj tehnictichete de masa somaj tehniccontracte de munca suspendate

Data aparitiei: 23 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

AJOFM trebuie sa isi alinieze in teritoriu politica de acordare a indemnizatiei de somaj tehnic Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]