Este necesara instruirea colectiva a vizitatorilor, in cadrul unei companii?

instruire colectiva angajatitrusa sanitara prim ajutor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu notiunea de instruire colectiva la locul de munca, aceasta realizandu-se conform Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, aplicandu-se tuturor angajatilor.

Dar ce se intampla in contextul in care o companie primeste deseori vizitatori in numar ridicat, din varii motive? Instruirea colectiva ar trebui realizata si pentru acestia, ce spune legea?

In primul rand, este bine de stiut ca, potrivit art. 82 din H.G. nr. 1425/2006 vizitatorii sunt "persoane aflate in intreprindere si/sau unitate cu permisiunea angajatorului".

Specialistii de la PortalCodulMuncii.ro le reamintesc angajatorilor care se confrunta cu astfel de situatii ca "interiorul unui club, sala unui teatru, etc nu reprezinta locuri de munca pentru clientii care pe baza cumpararii unui bilet sau cu titlu gratuit urmaresc un spectacol, participa la activitati recreative sau culturale, realizeaza un circuit turistic."

Tot ce le ramane de facut organizatorilor activitatilor respective este sa-si informeze beneficiarii in ceea ce priveste regulile si instructiunile care trebuie respectate in incintele respective prin afisare, prin explicatii verbale sau prin demonstratii practice.

"Vizitatorii ar trebui instruiti, iar rezultatul ar trebui consemnat pe fisa colectiva? Cum se procedeaza in acest caz?", se intreba un vizitator al portalului.

Este demn de mentionat ca nu exista obligativitatea instruirii colective si a consemnarii acesteia pe baza modelului prezentat in Anexa nr. 12 din Normele de aplicare a Legii nr. 319/2006.

 
Care este numarul necesar de truse sanitare de prim ajutor pe care trebuie sa-l detina o companie?

Alt aspect pe care ar trebui sa-l stie orice angajator este ca orice firma are obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor, iar daca nu respecta legislatia in vigoare acestia risca amenzi de pana la 6000 de lei. Totusi, atunci cand o companie are un numar mai mare de angajati, se ridica urmatoareale intrebari: mai este suficienta existenta unei singure truse medicale de prim ajutor?


Citeste mai multe pe PortalCodulMuncii


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
instruire colectiva angajatitrusa sanitara prim ajutor

Data aparitiei: 11 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Este necesara instruirea colectiva a vizitatorilor, in cadrul unei companii? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]