La un moment dat, majoritatea angajatilor trec printr-un impas profesional, care poate fi provocat de aspecte financiare, de rutina, de volumul mare de munca sau din cauza diferentelor de opinii cu superiorii. De aceea, ca sa se asigure ca nici cariera, si nici viata lor personala nu au de suferit, salariatii trebuie sa ia in calcul toate aspectele, pentru a gasi cea mai buna solutie. Drept urmare, iata cateva sfaturi utile la care pot apela.
Concediu de odihna
Un concediu de odihna poate fi solutia potrivita, atunci cand angajatii se simt epuizati atat fizic, dar mai ales mental. Exista diverse perioade in viata unui salariat cand este nevoit sa stea la birou peste program sau cand numarul proiectelor este prea mare, iar termenul de predare este prea scurt. Iar din cauza acestui aspect, productivitatea scade, iar surmenajul se poate instala rapid. De aceea, dupa o astfel de perioada este indicat un concediu de odihna, prin intermediul caruia lucrurile sa revina la normal, sa se instaleze relaxarea, iar angajatul sa dea randamentul maxim la intoarcerea din vacanta.
Demisia
Demisia este o solutie pe care angajatul o poate lua in considerare atunci cand a decis ca actualul loc de munca nu ii mai poate aduce niciun beneficiu, iar cariera lui stagneaza, deci nu mai poate evolua profesional in locul respectiv. Totusi, aceasta decizie trebuie cantarita de doua ori, pentru a putea lua o hotarare obiectiva. In plus, odata ce a decis ca urmeaza sa isi dea demisia, salariatul trebuie sa isi citeasca cu atentie contractul, cu precadere clauzele, pentru a evita
conflictul de interese. De asemenea, preferabil ar fi ca, inainte sa isi depuna demisia, angajatul sa isi fi gasit deja un alt loc de munca, pentru a nu suferi din punct de vedere financiar.
Schimbarea domeniul de activitate
Este posibil, mai ales in cazul angajatilor experimentati, care profeseaza de ani de zile intr-o anumita arie profesionala, sa fi atins apogeul ori sa fie coplesiti de rutina. Drept urmare, din cauza acestor aspecte, randamentul lor s-a diminuat, deci nu pot trece la nivelul urmator cu privire la cariera. Asadar, acestia pot schimba domeniul de activitate. Mai precis, in timp ce isi pastreaza jobul actual, pot dobandi cunostinte noi in alt domeniu de activitate. Salariatii pot apela la cursuri, traininguri sau diverse tutoriale.
Deschiderea propriei afaceri
Desi presupune anumite riscuri din punct de vedere financiar si o investitie initiala considerabila, aceasta optiune are, de asemenea, si anumite avantaje. In primul rand, angajatul isi va schimba statutul in angajator, nu va mai raspunde in fata nimanui, fiindca va fi propriul sef, iar veniturile pe care le-ar putea obtine nu se compara cu cele pe care le incasa din pozitia de salariat. Deci, inainte sa puna pe picioare un business, angajatii au nevoie de un buget considerabil, care poate fi asigurat din economii proprii sau de parteneri de afaceri, care vor fi dispusi sa investeasca in ideea lor.
O cariera de freelancer
O alta solutie este renuntarea la actualul loc de munca pentru a face freelancing. Mai precis, angajatul o sa aiba oportunitatea de a isi alege singur proiectele, de a munci de oriunde isi doreste sau de a isi face programul dupa bunul plac. Totusi, la fel ca in cazul deschiderii unui business, si aceasta metoda de asigurare a unui venit implica anumite riscuri. De exemplu, remuneratia poate fluctua de la luna la luna, in functie de numarul de proiecte. De aceea, indicat este ca, inainte de a isi depune demisia, angajatul sa aiba economii la care poate apela, pentru a evita un impas financiar. De asemenea, o alta optiune ar fi sa isi caute un job part time, pana va gasi clienti care sa ii ofere proiecte in fiecare luna.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediere individuala. Numar salariatiIntrebare: Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate pe parcusul unui an calendaristic? De exemplu : luna septembrie: salariati 110- concediati individual 4; luna octombrie salariati 101 cati salariati se pot concedia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Revisal. Data incetare CIM incheiat pe durata determinataIntrebare: Referitor la un CIM perioada determinata pe perioada cuprinsa intre data de 24.09.2024 si data de 24.10.2024 cand se opereaza in Revisal data incetare? Este corect data incetare 25.10.2024 cu ultima zi de lucru 24.10.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<