Sfaturi utile pentru angajatii care nu mai sunt multumiti la actualul loc de munca

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
06 Septembrie 2021
06 Septembrie 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
stresfreelancermotivatiesfaturiconcediu de odihnaafaceredemisie
Sfaturi utile pentru angajatii care nu mai sunt multumiti la actualul loc de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

La un moment dat, majoritatea angajatilor trec printr-un impas profesional, care poate fi provocat de aspecte financiare, de rutina, de volumul mare de munca sau din cauza diferentelor de opinii cu superiorii. De aceea, ca sa se asigure ca nici cariera, si nici viata lor personala nu au de suferit, salariatii trebuie sa ia in calcul toate aspectele, pentru a gasi cea mai buna solutie. Drept urmare, iata cateva sfaturi utile la care pot apela. 
 
Concediu de odihna 
 
Un concediu de odihna poate fi solutia potrivita, atunci cand angajatii se simt epuizati atat fizic, dar mai ales mental. Exista diverse perioade in viata unui salariat cand este nevoit sa stea la birou peste program sau cand numarul proiectelor este prea mare, iar termenul de predare este prea scurt. Iar din cauza acestui aspect, productivitatea scade, iar surmenajul se poate instala rapid. De aceea, dupa o astfel de perioada este indicat un concediu de odihna, prin intermediul caruia lucrurile sa revina la normal, sa se instaleze relaxarea, iar angajatul sa dea randamentul maxim la intoarcerea din vacanta. 
 
Demisia
 
Demisia este o solutie pe care angajatul o poate lua in considerare atunci cand a decis ca actualul loc de munca nu ii mai poate aduce niciun beneficiu, iar cariera lui stagneaza, deci nu mai poate evolua profesional in locul respectiv. Totusi, aceasta decizie trebuie cantarita de doua ori, pentru a putea lua o hotarare obiectiva. In plus, odata ce a decis ca urmeaza sa isi dea demisia, salariatul trebuie sa isi citeasca cu atentie contractul, cu precadere clauzele, pentru a evita conflictul de interese. De asemenea, preferabil ar fi ca, inainte sa isi depuna demisia, angajatul sa isi fi gasit deja un alt loc de munca, pentru a nu suferi din punct de vedere financiar. 
 
Schimbarea domeniul de activitate
 
Este posibil, mai ales in cazul angajatilor experimentati, care profeseaza de ani de zile intr-o anumita arie profesionala, sa fi atins apogeul ori sa fie coplesiti de rutina. Drept urmare, din cauza acestor aspecte, randamentul lor s-a diminuat, deci nu pot trece la nivelul urmator cu privire la cariera. Asadar, acestia pot schimba domeniul de activitate. Mai precis, in timp ce isi pastreaza jobul actual, pot dobandi cunostinte noi in alt domeniu de activitate. Salariatii pot apela la cursuri, traininguri sau diverse tutoriale. 
 
Deschiderea propriei afaceri 
 
Desi presupune anumite riscuri din punct de vedere financiar si o investitie initiala considerabila, aceasta optiune are, de asemenea, si anumite avantaje. In primul rand, angajatul isi va schimba statutul in angajator, nu va mai raspunde in fata nimanui, fiindca va fi propriul sef, iar veniturile pe care le-ar putea obtine nu se compara cu cele pe care le incasa din pozitia de salariat. Deci, inainte sa puna pe picioare un business, angajatii au nevoie de un buget considerabil, care poate fi asigurat din economii proprii sau de parteneri de afaceri, care vor fi dispusi sa investeasca in ideea lor. 
 
O cariera de freelancer
 
O alta solutie este renuntarea la actualul loc de munca pentru a face freelancing. Mai precis, angajatul o sa aiba oportunitatea de a isi alege singur proiectele, de a munci de oriunde isi doreste sau de a isi face programul dupa bunul plac. Totusi, la fel ca in cazul deschiderii unui business, si aceasta metoda de asigurare a unui venit implica anumite riscuri. De exemplu, remuneratia poate fluctua de la luna la luna, in functie de numarul de proiecte. De aceea, indicat este ca, inainte de a isi depune demisia, angajatul sa aiba economii la care poate apela, pentru a evita un impas financiar. De asemenea, o alta optiune ar fi sa isi caute un job part time, pana va gasi clienti care sa ii ofere proiecte in fiecare luna.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]