Directorii de companii medii, increzatorii in perspectivele lor de crestere

companii medii evolutie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Organizatiile de dimensiuni medii de la nivel global (cu venituri anuale intre 1 si 3 miliarde USD) nu dau niciun semn de stagnare in mediul de astazi, marcat de incertitudini geopolitice, conform raportului EY Growth Barometer.

Peste o treime (34%) dintre companiile de dimensiuni medii intentioneaza sa atinga o crestere de 6 - 10% in acest an, depasind cu peste 3-7% ultima prognoza de crestere a PIB-ului global, de 2,7%, emisa de Banca Mondiala.

Barometrul EY are la baza un sondaj derulat in randul a 2.340 executivi din companii de dimensiuni medii din 30 de tari. In ciuda tensiunilor geopolitice, a populismului in crestere, a intensificarii aplicarii automatizarii si inteligentei artificiale (AI) si a deficitului de talente, 89% dintre lideri vad oportunitati de crestere pentru companiile lor. In plus, 14% dintre companiile chestionate aspira la o crestere de peste 16%.

Ambitiile de crestere difera in functie de regiunea geografica

Chiar daca le asteapta doi ani de negocieri legate de Brexit, companiile de tip start-up (cu mai putin de cinci ani de activitate) cu sediul in Marea Britanie demonstreaza cel mai inalt nivel de incredere dintre tarile cercetate. Start-up-urile britanice sunt cele mai pozitive in privinta planurilor de crestere pentru 2017, 26% dintre ele urmarind o crestere intre 11 si 25%, iar alte 23% - o crestere anuala de peste 26%.

Insa, daca ne uitam la pietele mai mari, constatam diferente semnificative intre cea mai mare economie din lume – Statele Unite (unde doar ceva mai mult de o treime, 35%, din companii si-au planificat o crestere de sub 5%) si cei doi „tigri economici” ai lumii – China si India (unde 42% dintre companii tintesc rate de crestere intre 6 si 10%). Mai mult, un sfert din companiile care apartin economiilor “tigru” au tinte de crestere pentru anul curent cuprinse intre 11 si 15%.

"Inca o data, Romania se inscrie in cadrul tendintei globale. Dinamica ascendenta a mediului economic determina un optimist pronuntat al jucatorilor din piata, in ciuda diverselor turbulente si  incertitudini inregistrate de climatul economic. Patrunderea agresiva a tehnologiei in multe sectoare de activitate, competitia din ce in ce mai acerba pentru resurse umane de calitate si volatilitatea mediului legislativ nu au diminuat optimismul executivilor diverselor firme," spune Horatiu Pirvulescu, Growth Markets Leader, EY Romania.

Tehnologia si talentele – pe primele locuri in agenda companiilor

Tehnologia si talentele au fost identificate de executivii sondati drept cele mai mari provocari cu care se confrunta managerii de top ai companiilor de dimensiuni medii, si, in acelasi timp, instrumentele cu care aceste companii pot depasi provocarile si pot sa ramana agile. Talentele sunt mentionate ca prioritate de top (23%), inaintea imbunatatirii operationale (21%), reducerii birocratiei (12%) si acordurilor favorabile (8%), in cadrul unui clasament al principalelor elemente necesare pentru atingerea ambitiilor curente legate de crestere.

Un procent uimitor de 93% dintre executivi considera tehnologia un instrument de atragere a talentelor de care companiile au nevoie. Noile dezvoltari din zona inteligentei artificiale (AI) imbunatatesc procesele de recrutare si de selectie a talentelor pentru start-up-urile inovatoare care cauta specialisti.

Pentru a alimenta ambitiile de crestere ale organizatiilor pe care le conduc, peste un sfert (27%) din executivi intentioneaza sa creasca numarul angajatilor cu program normal de lucru, iar alti 14% numarul angajatilor cu program scurt. Avand in vedere impactul in crestere al „economiei de tip gig” asupra modelelor de munca si trecerea la utilizarea de forta de munca provizorie, specializata, aproape una din cinci companii (18%) intentioneaza sa lucreze cu profesionisti independenti, care sa le ajute in atingerea planurilor de crestere si in completarea serviciilor care le lipsesc si de care au nevoie.

Cu toate acestea, dincolo de aceste rezultate globale se regasesc diferente semnificative intre companii, in privinta planurilor de angajare de personal. Majoritatea companiilor americane (55%) intentioneaza sa pastreze nivelul actual de personal, comparativ cu 31% dintre executivii de la nivel global.

In cazul companiilor de tip start-up, aceste planuri se prezinta diferit, 53% dintre acestea intentioneaza sa-si mareasca numarul de angajati cu program normal de lucru. Aproape un sfert (23%) din numarul total de start-up-uri planifica sa angajeze mai multi profesionisti independenti sau freelanceri.

Robotizarea nu inseamna renuntarea la talente

In timp ce doar 6% dintre organizatiile de dimensiuni medii utilizeaza deja automatizarea robotizata a proceselor (RPA) pentru unele procese de afaceri, viziunea distopica legata de concedieri pe scara larga nu este impartasita de acesti lideri de afaceri. 15% dintre executivi considera ca adoptarea RPA va genera o reducere de personal mai mica de 10%. Acest rezultat ilustreaza faptul ca liderii companiilor de dimensiuni medii intentioneaza sa adopte selectiv RPA in eficientizarea anumitor operatiuni de rutina, dar ca accesorii necesare talentelor umane, nu ca inlocuitor.


Sursa: Mediafax.biz


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
companii medii evolutie

Data aparitiei: 15 Iunie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Directorii de companii medii, increzatorii in perspectivele lor de crestere Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dovada veniturilor. Adeverinta pentru pensieIntrebare: De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Deducerea personala in luna angajariiIntrebare: Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]