Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor

Maria Nicutar
Maria Nicutar
15 Ianuarie 2016
15 Ianuarie 2016
Maria Nicutar
Maria Nicutar
demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pierdem adesea angajati. Uneori pleaca din echipa oameni pe care ii vom inlocui cu eforturi minime. Alteori, din echipele noastre pleaca oameni deosebit de valorosi, pe care e posibil sa nu ii mai putem inlocui niciodata.

Pentru a minimaliza nivelul fluctuatiei de personal in companie, trebuie sa stim mai intai care sunt cele mai frecvente cauze ale demisiilor:

- lipsa congruentei intre promisiunile realizate de recrutori la interviul de angajare si ceea ce se intampla de fapt in timpul activitatii profesionale a salariatului

- lipsa de recunoastere a rezultatelor salariatilor

- salariatii simt ca nu li se asculta opinia, nu li se adreseaza nevoile si nu li se rezolva problemele


- lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala si a cursurilor de specializare/ perfectionare

- lipsa de autonomie in randul angajatilor. Cu alte cuvinte, managerii sufla in ceafa subordonatilor si le verifica fiecare pas.

- lipsa de flexibilitate a programului de lucru in cazul angajatilor unde acest lucru chiar ar fi posibil.

- salariatii primesc sarcini care nu sunt incluse in fisa postului

- lipsa feedback-ului oferit de catre superiori angajatilor lor

- supraaglomerarea salariatilor cu sarcini si atributii, situatie care conduce la stres si frustrare

- lipsa perspectivelor de succes profesional. Salariatii realizeaza ca dupa 2 ani de activitate profesionala nu au facut decat sa stagneze profesional. Nu au castigat competente noi si valoroase pentru un CV mai bine consolidat.

- nivelul salarial stagneaza sau regreseaza. Bonusurile salariale sunt doar promisiuni pe care superiorii nu le respecta. Beneficiile extrasalariale nu sunt nici ele notabile.

- conflicte de munca pe care conducerea nu le solutioneaza si care afecteaza salariatii, chiar daca acestia nu sunt implicati in mod direct.

- existenta unei culturi organizationale sarace.

- brandul companiei este in declin

- un stil de manangement incompatibil cu profilul angajatilor.


Lista de cauze ale demisiilor nu se termina aici. Sunt numeroase cauze frecvente care duc la demisii. Fiecare companie le are pe ale sale. Esential este sa nu le nege si sa nu le submineze impactul. Se pastreaza pe termen lung.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!

 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]