Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor

demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati

Pierdem adesea angajati. Uneori pleaca din echipa oameni pe care ii vom inlocui cu eforturi minime. Alteori, din echipele noastre pleaca oameni deosebit de valorosi, pe care e posibil sa nu ii mai putem inlocui niciodata.

Pentru a minimaliza nivelul fluctuatiei de personal in companie, trebuie sa stim mai intai care sunt cele mai frecvente cauze ale demisiilor:

- lipsa congruentei intre promisiunile realizate de recrutori la interviul de angajare si ceea ce se intampla de fapt in timpul activitatii profesionale a salariatului

- lipsa de recunoastere a rezultatelor salariatilor

- salariatii simt ca nu li se asculta opinia, nu li se adreseaza nevoile si nu li se rezolva problemele


- lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala si a cursurilor de specializare/ perfectionare

- lipsa de autonomie in randul angajatilor. Cu alte cuvinte, managerii sufla in ceafa subordonatilor si le verifica fiecare pas.

- lipsa de flexibilitate a programului de lucru in cazul angajatilor unde acest lucru chiar ar fi posibil.

- salariatii primesc sarcini care nu sunt incluse in fisa postului

- lipsa feedback-ului oferit de catre superiori angajatilor lor

- supraaglomerarea salariatilor cu sarcini si atributii, situatie care conduce la stres si frustrare

- lipsa perspectivelor de succes profesional. Salariatii realizeaza ca dupa 2 ani de activitate profesionala nu au facut decat sa stagneze profesional. Nu au castigat competente noi si valoroase pentru un CV mai bine consolidat.

- nivelul salarial stagneaza sau regreseaza. Bonusurile salariale sunt doar promisiuni pe care superiorii nu le respecta. Beneficiile extrasalariale nu sunt nici ele notabile.

- conflicte de munca pe care conducerea nu le solutioneaza si care afecteaza salariatii, chiar daca acestia nu sunt implicati in mod direct.

- existenta unei culturi organizationale sarace.

- brandul companiei este in declin

- un stil de manangement incompatibil cu profilul angajatilor.


Lista de cauze ale demisiilor nu se termina aici. Sunt numeroase cauze frecvente care duc la demisii. Fiecare companie le are pe ale sale. Esential este sa nu le nege si sa nu le submineze impactul. Se pastreaza pe termen lung.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!

 


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor Nota: 3.92 din 5 - 12 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA SUSPENDAT - Revenire Din SuspendareIntrebare: Revin cu o intrebare pentru mai multe lamuriri. Daca un salariat care se afla in suspendare CIM pentru o perioada de un an de zile, ( CFS pentru motive personale) revine din suspendare, unitatea este obligata sa il reangajeze pe acelasi loc de munca si in baza aceluiasi contract? Mentionez ca in perioada cand acesta a avut CIM suspendat, unitatea a angajat un salariat pe locul lasat liber pentru ca ii trebuia om la acel loc de munca. I se poate incheia un CIM pe perioada determinata? Va r
 

Raspuns: Nu se poate transforma CIM din perioada nedeterminata, in perioada determinata (nici Revisalul nu pe... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]