Combaterea stresului la locul de munca. Ce trebuie sa stie angajatorii pentru a evita burnout-ul angajatilor

Combaterea stresului la locul de muncaburnout la locul de muncasatisfactia la locul de munca
Combaterea stresului la locul de munca. Ce trebuie sa stie angajatorii pentru a evita burnout-ul angajatilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In primul rand, incepem prin a va intreba: cum recunoasteti stresul la locul de munca? Aproape unul din patru lucratori este afectat de stres, iar studiile arata ca stresul este la originea a 50% pana la 60% din absenteism. Aceasta inseamna enorme atat in ce priveste suferinta umana, cat si reducerea performantei economice.
 

Ce este stresul?

 
Aflati cum sa eliminati complet riscul unui accident de munca si cum sa evitati orice problema care tine de SSM cu ajutorul Ghidului practic de sanatate si securitate in munca, detalii AICI >>>
 
Stresul este:
 
- stare intensa si neplacuta care, pe termen lung, are efecte negative asupra sanatatii, performantelor si productivitatii;
- o reactie individuala si rezultatul interactiunii dintre exigentele mediului pe de o parte si resursele, capacitatile si posibilitatile individului pe de alta parte;
- o reactie pe care oamenii o pot avea atunci cand simt ca nu se pot adapta solicitarilor si presiunilor carora trebuie sa le facem fata in viata de familie, personala sau la locul de munca.
 

Combaterea stresului la locul de munca. Ce este stresul in munca?

 
Stresul legat de activitatea profesionala apare atunci cand solicitarile mediului de munca depasesc capacitatea angajatilor de a le face fata sau de a le mentine sub control. Stresul nu este o boala in sine, dar daca este intens si de durata, poate sa conduca la aparitia unor probleme de sanatate mentala si fizica.
 
La locul de munca stresul apare atunci cand exigentele profesionale depasesc resursele de care dispune fiinta umana. Solicitarile nu conduc neaparat la stres. Ele pot stimula succesul care conduce satisfactia in munca. Problemele apar atunci cand solicitarile sunt prea mari si pe termen lung sau actioneaza din mai multe directii. Unele persoane isi pot pierde controlul, ceea ce poate conduce la stres.
 

Cum se manifesta stresul la locul de munca?

 
Lista de mai jos prezinta posibilele simptome ale stresului pe care oamenii le pot avea din diferite cauze. Este necesar sa poata fi cunoscute schimbarile fizice, emotionale sau comportamentale care pot indica starea de stres.
 
Iata semnele care va permit sa determinati daca stresul legat de activitatea profesionala reprezina o problema in cadrul firmei dvs.:
 
In plan fizic
 
• dureri de cap;
• tensiune;
• stare de oboseala, lipsa relaxarii;
• indigestie;
• palpitatii;
• dificultati respiratorii;
• stare de voma;
• iritatii ale pielii;
• stare de lesin;
• transpiratie excesiva
• susceptibilitate la alergii;
• constipatie sau diaree;
• crestere sau scadere rapida in greutate;
• frecvente raceli, gripe sau alte infectii minore.
 
In plan intelectual
 
• dificultati in luarea deciziilor;
• tulburari de memorie;
• incapacitatea de concentrare;
• tulburari ale somnului;
• stare de ingrijorare;
• lipsa de ordine in gandire;
• erori;
• intuitie scazuta;
• persistenta gandirii negative;
• gandire pe termen scurt mai mult decat pe termen lung;
• decizii pripite.
 
Iata cum puteti preveni sau gestiona eficient orice problema legata de securitatea si sanatatea in munca!
 
Pentru aceasta, e suficient sa aveti Ghidul practic de sanatate si securitate in munca, o lucrare care detaliaza de o maniera completa si 100% profesionista toate obligatiile prevazute de lege, detalii AICI >>>
 
 
In plan emotional
 
• nervozitate si iritabilitate;
• anxietate, sentimentul de insecuritate;
• proasta dispozitie;
• sensibilitate mare la critici;
• mai multa suspiciune;
• deprimare;
• sentiment de incordare nervoasa
• mai multa ingrijorare fara motiv;
• lipsa entuziasmului;
• lipsa simtului umorului;
• alienare;
• mai putina satisfactie in viata
• lipsa motivatiei;
• subestimare, pierderea increderii in sine;
• lipsa satisfactiei in munca
 

Satisfactia la locul de munca - ce puteti face?

 
Nu uitati ca satisfactia la locul de munca este un factor care duce la performanta.
 
O modalitate prin care puteti asigura satisfactia la locul de munca pentru angajatii dvs. este aceea de a tine seama de toare rigorile pe care le presupune proiectarea postului.
 
Iata care sunt exigentele pe care trebuie sa le respectati la proiectarea postului:
- postul trebuie sa se caracterizeze printr-o varietate optima a sarcinilor si printr-o durata adecvata a ciclului de munca;
- sarcinile corespunzatoare postului trebuie sa solicite exercitarea calificarii si a capacitatilor pe care le are angajatul care ocupa acel post;
- pentru sarcinile postului trebuie sa stabiliti standarde calitative si cantitative;
- ocupantul postului trebuie sa perceapa utilitatea produsului pentru beneficiar si sa fie motivat sa atinga standardele stabilite;
- detinatorul locului de munca trebuie sa aiba posibilitatea de a contribui la stabilirea obiectivelor si a metodelor de indeplinire a acestora;
- ocupantul postului trebuie sa primeasca un feed-back semnificativ in urma performantelor realizate;
- in cazul lucrului in sectii, trebuie sa prevedeti rotirea posturilor, pentru a preveni instalarea rutinei
 
Care sunt masurile de prevenire a accidentelor de munca? Aflati aici! Si ce aveti de facut, pas cu pas, in caz ca, totusi, evenimentul nefericit se intampla? Aflati aici!
 
Ghidul practic de sanatate si securitate in munca va ofera, pur si simplu, siguranta. Siguranta ca sunteti in regula cu toate aspectele legate de SSM si ca puteti primi linistit orice control ITM, detalii AICI >>>

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Combaterea stresului la locul de muncaburnout la locul de muncasatisfactia la locul de munca

Data aparitiei: 10 August 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Combaterea stresului la locul de munca. Ce trebuie sa stie angajatorii pentru a evita burnout-ul angajatilor Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]