"1. Exista urmatoarea situatie, la nivelul companiei se doreste o reorganizare a functiilor interne. Concret un rol de HR Specialist se doreste sa fie schimbat intr-un rol Administrativ (din departamentul administrativ), responsabilitatile vor fi din zona de HR - administrare de personal (tot ce tine de evidentele angajatilor, dosare de personal, concedii, onboarding, etc) ce rol intern / denumire ar fi recomandat in acest context? Functia din contract in momentul de fata este Specialist resurse umane (242314) a ce functie din codul COR ar fi recomandata pentru schimbare concomitent cu rolul intern? 2. De asemenea in cadrul companiei se doreste angajarea unui HR Assistant (cu studii medii) a la ce cod COR din domeniul Resurse Umane ar putea fi incadrat? Exista vreun Cod COR de Asistent Resurse Umane? 3. Va rog sa ma ajutati cu un desfasurator pentru creditele consumate pana in prezent in baza abonamentului si cele care sunt disponibile."
Raspunsul specialistilor:
1. Cu privire la prima intrebare, nu putem sa ne exprimam opinia asupra unei denumiri interne a unui post din departamantul administrativ pe care sa o utilizati, deoarece acele denumiri sunt create de fiecare angajator in parte, ele neavand valoare legala, mai ales ca, din cate observam din cele mentionate de dumneavoastra, ar parea ca aceste denumiri interne sunt in limba engleza, nu in limba romana.
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, pe dvs., angajator/sef HR, DETALII AICI >>>
Ceea ce este obligatoriu insa este utilizarea codurilor COR in conformitate cu prevederile Codului muncii – art. 17 lit. d) coroborat cu alin. (4) si conform art. 15 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Mai facem si precizarea ca denumirea functiei (si codul COR atasat acesteia) trebuie sa reflecte atributiile efective, mentionate in fisa postului, in sensul ca o persoana care are atributii in domeniul resurselor umane, trebuie sa si aiba o functie in domeniul resurselor umane.
In domeniul gestiunii resurselor umane, in COR, am identificat urmatoarele ocupatii/functii:
- 242309 analist recrutare/ integrare salariati
- 242314 specialist resurse umane
- 242317 consultant in resurse umane
- 242318 consultant intern in resurse umane
- 242320 specialist in recrutare
- 242321 specialist in compensatii si beneficii
- 242322 specialist in dezvoltare organizationala
- 242323 specialist in relatii de munca
- 242325 analist resurse umane
Facem precizarea ca in COR functiile mentionate mai sus se regasesc la Grupa minora 242 Specialisti in domeniul administrativ si, avand in vedere acest aspect, apreciem ca pot fi utilizate pentru un salariat din cadrul departamentului administrativ cu atributii in domeniul resurselor umane, deoarece aceste functii apartin deja categoriei de specialisti in domeniul administrativ.
Astfel, in opinia noastra, puteti sa mentineti functia de specialist resurse umane sau sa utilizati una dintre celelalte functii mentionate mai sus, deoarece toate fac parte din categoria specialisti in domeniul administrativ.
Daca totusi, desi salariatul are atributii in domeniul resurselor umane, doriti sa ii schimbati denumirea functiei intr-o alta functie cu caracter administrativ, in primul rand este necesara o analiza a competentelor/atributiilor acestui departament administrativ si, in functie de aceasta sa alegeti o alta functie dintre cele care se regasesc la Grupa minora 242 Specialisti in domeniul administrativ.
Din cate observam la aceasta grupa minora 242 Specialisti in domeniul administrativ sunt incluse mai multe categorii de functii/ocupatii pe diverse paliere administrative:
- Grupa de baza 2421 Analisti de management si organizare, din care ar putea fi eventual relevante: 242102 specialist imbunatatire procese; 242103 specialist strategie industriala; 242104 responsabil proces; 242106 manager de inovare 242107 expert in conducerea si organizarea activitatilor de mentenanta 242108 manager imbunatatire procese 242109 specialist plan progres 242110 specialist in planificarea, controlul si raportarea performantei economice, 242114 manager al sistemelor de management al calitatii, 242120 analist de afaceri.
- Grupa de baza 2422 Specialisti in domeniul politicilor administrative, din care ar putea fi eventual relevante: 242217 expert informatii pentru afaceri, 242220 expert legislatia muncii, 242222 analist informatii de firma, 242224 analist de informatii, 242230 expert in egalitate de sanse.
2. Referitor la cea de-a doua intrebare mentionam ca in COR nu am identificat functia de asistent resurse umane, insa propunem urmatoarele ocupatii/functii pentru nivel de studiii medii:
- 333304 referent resurse umane
- 333311 tehnician resurse umane
Un raspuns oferit in februarie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da
click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii continuare activitate dupa varsta de 65 de aniIntrebare: Avem un salariat care s-a pensionat anul trecut, pe legea veche, cand a implinit 65 de ani. Salariatul nostru a dorit sa isi continue activitatea si iar conducerea noastra a fost de acord. Intrebarea este: Tinand cont de noua lege de la 01.09.2024, pana la ce varsta are dreptul sa lucreze?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Suspendare unilaterala a unor clauze din CCMIntrebare: Printr-o decizie interna, conducatorul unitatii a suspendat unilateral o serie de clauze din contractul colectiv de munca la nivel de unitate pe motiv ca acestea nu sunt economicoase. Este vorba de clauzele care prevad ca liderii de sindicat care sunt scosi din productie, acestia avand avantaje foarte mari si produc prejudicii societatii. Este posibila o anulare in instanta a deciziei respective?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<