Angajatii sunt neperformanti... Dar managerii stabilesc directia de mers si tot ei accepta in echipa oamenii de care au nevoie. Cumva, este vina angajatilor. Daca intotdeauna este vina lor, atunci ceva este in neregula.
Angajatii sunt nemotivati... Un mare capitol din Managementul Resurse Umane se refera in mod strict la motivarea angajatilor. Elaborarea si implementarea strategiilor de motivare a angajatilor cad in sarcina managerilor HR, cu sprijinul managerilor de linie.
Angajatii au rata mare de fluctuatie... Elaborarea si implementarea strategiilor de retentie a angajatilor cad in sarcina managerilor de resurse umane, cu ajutor la implementare din partea managerilor de linie.
Angajatii nu sunt loiali... Si aici discutam despre lacune si hibe in modul in care sunt elaborate si/sau implementare strategiile de fidelizare a angajatilor.
Nu uitati faptul ca managerii HR nu le pot face pe toate. Au nevoie sa colaboreze cu managerii de linie pentru ca strategiile sa fie alese in mod corect si implementate in mod eficient.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Portal Codul Muncii
Ce trebuie sa stie orice angajat de la PRIMUL loc de munca
Angajatii sunt copiii companiei, fie ca va vine sau nu sa credeti o asemenea teorie. O puteti verifica, la fel ca pe orice alta teorie, ajungand la partea practica. Lucrati ca responsabili HR sau ca manageri de linie si veti descoperi in scurt timp ca toti angajatii sunt asemenea unor copii pe care ii modelam, ii formam, ii ajutam sa se dezvolte, au nevoie de indrumare, au nevoie de evaluare si de motivare din partea noastra.
Se vede foarte usor faptul ca angajatii sunt copiii companiei si atunci cand faci diferenta dintre membrii echipei sefului X si membrii echipei sefului Z. Sunt diferiti, gandesc diferit, cu un numitor comun doar intre ei insisi. Au alte idei, vorbesc altfel, se adreseaza altfel, se exprima printr-un cod si ton propriu echipei din care fac parte si foarte apropiat de codul si tonul pe care le folosesc superiorii lor.
Chiar daca procesul de recrutare a fost unul de succes, realizat in mod ireprosabil, angajatii se pot "pierde" pe parcurs. Un anumit stil de management ii poate demotiva foarte rapid. Un anumit stil de management ii poate face sa stagneze din punct de vedere profesional. Vina este intotdeauna impartita.
La final, ajungem sa dam vina pe angajati mai mult decat pe superiorii lor. Foarte rar ajungem la sursa, acolo unde ar trebui lucrat ca sa poti stopa din start orice viitoare problema in retentia/ motivarea/ loializarea samd a angajatilor.
Problema ar putea fi la stilul de management care scoate pe banda oameni slabi, oameni slab motivati, oameni slab performanti, oameni care vor doar sa gaseasca un nou loc de munca si intre timp se multumesc sa depuna eforturi minime pentru munca de mantuiala. Aici toata lumea are de pierdut.
Sa incercam sa nu mai privim la finalul problemei, ci la sursa. La finalul situatiei se vede doar 1% din cat trebuie sa cunoastem pentru a lua o decizie buna. Daca un angajat este demotivat, problema poate fi la el. Daca mai multi sunt in aceeasi stare, ceva trebuie schimbat si ar fi complet inutil sa incepem din celalalt capat al firului.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!
Maria Nicutar