Managementul situatiilor de urgenta si al apararii impotriva incendiilor

Gabriela Dita
Gabriela Dita
09 Ianuarie 2015
09 Ianuarie 2015
Gabriela Dita
Gabriela Dita
ssmpsissm si psiprotectia munciiincendiiaparare impotriva incendiilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In vederea planificarii strategice, a monitorizarii permanente si evaluarii factorilor de risc, amenintarilor si vulnerabilitatilor, precum si pentru coordonarea gestionarii situatiilor de urgenta determinate de tipurile de risc stabilite prin hotarare a Guvernului, se constituie si functioneaza Comitetul national pentru situatii speciale de urgenta, denumit in continuare Comitetul national, sub conducerea viceprim-ministrului pentru securitate nationala, in calitate de presedinte.

Departamentul pentru Situatii de Urgenta, prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, asigura secretariatul tehnic permanent al Comitetului national.

Pentru stabilirea strategiilor si programelor privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, Comitetul national poate solicita consultarea unor experti, specialisti, cadre didactice sau cercetatori constituiti in grupuri de suport tehnico-stiintific.

Comitetul national si grupurile de suport tehnico-stiintific, alaturi de reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, asociatiilor profesionale, sindicatelor, unitatilor de invatamant superior si institutelor de cercetare, institutiilor culturale, ale cultelor si asociatiilor religioase recunoscute potrivit legii si ai mass-mediei, formeaza Platforma nationala pentru reducerea riscurilor la dezastre.

In cadrul comitetului inspectorul sef al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti este vicepresedintele cu atributii de coordonare unitara a tuturor componentelor cu responsabilitati in realizarea interventiei.

Interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor in subteran, la operatorii economici care produc, stocheaza sau utilizeaza substante toxice care prin contact ori inhalare pot cauza moartea personalului, la centralele nucleare, la navele aflate in porturi si apele teritoriale romane, la infrastructura de metrou, pe calea ferata, aeroporturi, platforme maritime de foraj si extractie, se asigura:
a) imediat, de operatorii economici care administreaza sectorul respectiv, pentru punerea in siguranta provizorie a instalatiilor speciale, de alimentare a fluxului tehnologic si, in cazul existentei serviciilor private pentru situatii de urgenta, pentru limitarea si inlaturarea efectelor situatiei de urgenta;

b) de serviciile profesioniste pentru situatii de urgenta, pentru limitarea si inlaturarea efectelor situatiei de urgenta, care preiau in coordonare operationala toate fortele si mijloacele, la momentul sosirii la locul interventiei.

La infrastructura de metrou interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor se realizeaza potrivit unei proceduri aprobate de catre Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Transporturilor.

Interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor in exploatari miniere subterane si in mediul subteran speologic se asigura numai de echipe specializate ale operatorilor economici care administreaza sectorul respectiv, cu asistenta tehnica a Inspectoratului General.

Serviciile de urgenta profesioniste se constituie in judete si in municipiul Bucuresti ca servicii publice deconcentrate in subordinea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare Inspectorat General.

Serviciul de urgenta profesionist organizat in municipiul Bucuresti are competenta teritoriala in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.
In cazul serviciului de urgenta profesionist organizat in municipiul Bucuresti, coordonarea se exercita, dupa caz, de prefectul municipiului Bucuresti sau al judetului Ilfov, in functie de zona afectata sau potential a fi afectata.

In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se infiinteaza Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov, prin reorganizarea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" al Municipiului Bucuresti si a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta "Codrii Vlasiei" al Judetului Ilfov, care se desfiinteaza.

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov preia, pe baza de protocol de predare-preluare incheiat in termen de 30 de zile de la data reorganizarii, drepturile, obligatiile si personalul structurilor care se desfiinteaza, precum si patrimoniul aferent stabilit pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89 din 23 decembrie 2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul managementului situatiilor de urgenta si al apararii impotriva incendiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 962 din 30 decembrie 2014)


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]