Departamentul pentru Situatii de Urgenta, prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, asigura secretariatul tehnic permanent al Comitetului national.
Pentru stabilirea strategiilor si programelor privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, Comitetul national poate solicita consultarea unor experti, specialisti, cadre didactice sau cercetatori constituiti in grupuri de suport tehnico-stiintific.
Comitetul national si grupurile de suport tehnico-stiintific, alaturi de reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, asociatiilor profesionale, sindicatelor, unitatilor de invatamant superior si institutelor de cercetare, institutiilor culturale, ale cultelor si asociatiilor religioase recunoscute potrivit legii si ai mass-mediei, formeaza Platforma nationala pentru reducerea riscurilor la dezastre.
In cadrul comitetului inspectorul sef al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti este vicepresedintele cu atributii de coordonare unitara a tuturor componentelor cu responsabilitati in realizarea interventiei.
Interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor in subteran, la operatorii economici care produc, stocheaza sau utilizeaza substante toxice care prin contact ori inhalare pot cauza moartea personalului, la centralele nucleare, la navele aflate in porturi si apele teritoriale romane, la infrastructura de metrou, pe calea ferata, aeroporturi, platforme maritime de foraj si extractie, se asigura:
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
a) imediat, de operatorii economici care administreaza sectorul respectiv, pentru punerea in siguranta provizorie a instalatiilor speciale, de alimentare a fluxului tehnologic si, in cazul existentei serviciilor private pentru situatii de urgenta, pentru limitarea si inlaturarea efectelor situatiei de urgenta;
b) de serviciile profesioniste pentru situatii de urgenta, pentru limitarea si inlaturarea efectelor situatiei de urgenta, care preiau in coordonare operationala toate fortele si mijloacele, la momentul sosirii la locul interventiei.
La infrastructura de metrou interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor se realizeaza potrivit unei proceduri aprobate de catre Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Transporturilor.
Interventia pentru stingerea incendiilor si salvarea persoanelor in exploatari miniere subterane si in mediul subteran speologic se asigura numai de echipe specializate ale operatorilor economici care administreaza sectorul respectiv, cu asistenta tehnica a Inspectoratului General.
Serviciile de urgenta profesioniste se constituie in judete si in municipiul Bucuresti ca servicii publice deconcentrate in subordinea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, denumit in continuare Inspectorat General.
Serviciul de urgenta profesionist organizat in municipiul Bucuresti are competenta teritoriala in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.
In cazul serviciului de urgenta profesionist organizat in municipiul Bucuresti, coordonarea se exercita, dupa caz, de prefectul municipiului Bucuresti sau al judetului Ilfov, in functie de zona afectata sau potential a fi afectata.
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se infiinteaza Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov, prin reorganizarea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" al Municipiului Bucuresti si a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta "Codrii Vlasiei" al Judetului Ilfov, care se desfiinteaza.
Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti-Ilfov preia, pe baza de protocol de predare-preluare incheiat in termen de 30 de zile de la data reorganizarii, drepturile, obligatiile si personalul structurilor care se desfiinteaza, precum si patrimoniul aferent stabilit pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89 din 23 decembrie 2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul managementului situatiilor de urgenta si al apararii impotriva incendiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 962 din 30 decembrie 2014)