legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Norme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatorii

ssm spatii inchisessm angajatorissm si psi
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In cazul persoanelor care lucreaza in spatii inchise, adica in cadrul unor cladiri, desfasurandu-si activitatea la birou, exista anumite prevederi stricte, atunci cand vorbim de sanatatea si securitatea in munca.


Desigur ca persoanele care lucreaza fizic, in cadrul santierelor, etc beneficiaza de alte norme SSM si PSI, acest lucru fiind perfect normal.

Ce trebuie sa le asigura angajatorii salariatilor care lucreaza in cadrul unor cladiri


Vom analiza un caz concret, in acest sens, oferind raspuns unor intrebari sosite in cadrul site-ului PortalSSM.ro:
"Care este volumul de aer necesar pentru un lucrator care desfasoara activitatii de birou si isi desfasoara activitatile intr-un birou open space? Aceste determinari fac subiectul unei evaluari de risc sau a unei evaluari ergonomice a locului de munca?"


Pentru a lamuri aceste intrebari, vom incepe prin a specifica urmatoarele:

 - la locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.
 
- in cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare. Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
 
- daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer. Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.

Aceste cerinte minime in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca au fost stabilite prin Hotararea de Guvern nr. 1091/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 739 din 30 august 2006.


Angajatorul are obligatia sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la amenajarea locurilor de munca.
 
Alte obligatii ale angajatorilor:

- efectuarea examenelor medicale obligatorii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;

 -instruirea salariatilor cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca

 -  planificarea activitatilor lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati

Citeste mai multe despre SSM si PSI pe PortalSSM


de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssm spatii inchisessm angajatorissm si psi

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 31 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Norme SSM pentru personalul care lucreaza la birou. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 3.55 din 5 - 10 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


taica
01-Nov-2016

Un film original si bani online pentru tine! Avem un vis: Hollywood! Oferta sigura si serioasa: Lucrezi fără stres! Bani online pe drumul spre Hollywood! Aici ai o șansa uriașa! Cea mai buna echipa pentru Hollywood! Ofertă exclusivă pentru nvingători! INFORMAȚII la adresa seracin1946@yahoo.com

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Venituri salariale din Germania. Statul in care se platesc taxele. DeclaratiiIntrebare: Coleg care acum lucreaza in Romania pentru firma Romaniarn-Acelasi coleg de la 01.02.2021 este recrutat sa lucreze din Romania ptr firma mama din Germania. 90% din timpul lui sau chiar mai mult va fi in Romania dar activitatea si cim va fi ptr firma mama din Germania. Intrebarile sunt: Ce facem cu rezidenta lui fiscala? Unde se va stabili? Aici ne intereseaza special partea de impozit pe salariul din Germania. Putem sa ii asiguram cim si in RO? Ne intereseaza sa aiba cim chiar si cu 1 ora/zi ptr...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Agent de munca temporara. Document portabil A1 pentru pluriactivitateIntrebare: O societate cu obiect de activitate "agent de munca temporara" poate aplica si obtine pentru angajatii sai, pe care urmeaza sa-i puna la dispozitie unui utilizator, documentul portabil A1 - pluriactivitate? Care este procedura concreta? (cunosc legislatia si procedura doar pentru o societate normala, nu pentru aceasta speta de agent munca temporara)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
//
[x]