legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Adio externalizarii serviciilor de prevenire si protectie! De ce este mai avantajos sa aveti propriul serviciu intern SSM

serviciu propriu ssmssm angajatorissm si psi
Orice angajator ar trebui sa aiba in vedere ca normele de securitate si sanatate in munca sunt extrem de importante, da fiind faptul ca acestea vizeaza tocmai bunastarea angajatilor.

 
 
Aceste norme trebuie respectate cu strictete, iar potrivit art. 15 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006 exista nu mai putin de 32 de obligatii pe linie SSM. Asa ca lucrurile sunt cat se poate de serioase, iar companiile angajatoare nu trebuie sa aiba indoieli in aceste privinte.
    
 

 
Este insa externalizarea serviciilor SSM o idee buna?


 
 
 
Raspunsul este NU. Probabil ca te intrebi de ce nu ar fi mai convenabil sa preia altii aceste indatoriri. Iata 2 motive solide:
 
1. O firma externa nu se poate ocupa eficient de obligatiile prevazute de lege, deoarece nu este prezenta permanent si implicata activ in compania dvs. Din acest motiv se intampla adesea ca documentele care trebuie intocmite sa fie realizate cu copy/paste si acest lucru, evident, nu va ajuta in fata inspectorilor ITM.
 
2. Externalizarea serviciilor SSM nu pot absolvi angajatorul in niciun fel de raspundere. In cazul unor nereguli, inspectorii ITM  va amendeaza, fiindca sunteti cel controlat, nu firma cu care colaborati. 

 
 
 
Deci, ce este de facut in acest sens? Solutia cea mai buna pentru orice angajator este sa aiba propriul serviciu intern de prevenire si protectie!
 
 
Asta inseamna sa aveti unul sau mai multi lucratori (in functie de marimea si specificul activitatii firmei dvs.) care sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare, cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.

 
 
ATENTIE! Este mai avantajos din punct de vedere financiar sa platiti salariile acestor oameni decat sa riscati amenzi dure in urma controalelor. 
 
 
 
De exemplu, simplul fapt ca nu puteti prezenta documentele solicitate de inspectori (si asta pentru ca le-ati lasat in sarcina serviciului extern si nu stiti prea bine despre ce e vorba) se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei!
 

 
 
 
 
Pentru a va veni in ajutor, va prezentam un produs inovator: Lucrarea “Consilier Ghid complet SSM si PSI pentru angajator” 

 
 
Aceasta va prezinta totul despre organizarea serviciului intern de prevenire si protectie, fiind foarte utile oricarui angajator, care va sti tot ce are de facut pentru a se achita impecabil de obligatiile legale pe linie SSM si pentru a fi intotdeauna in regula in cazul unui control ITM.
 


 
 
Iata ce contine lucrarea: “Consilier Ghid complet SSM si PSI pentru angajator”


 
 
  • Legislatie completa si la zi
  •  
  • Prevederile-capcana pe care trebuie sa le aveti in vedere
  •  
  • Comentariile specialistilor, trucuri, sfaturi – toate impreuna cu temeiurile legale
  •  
  • Studii de caz, situatii reale intalnite in practica
  •  
  • Modele editabile de documente in domeniile SSM si PSI
  •  
  • O arhiva incredibila de articole de specialitate, care acopera practic orice subiect SSM si PSI

 
Serviciu de consultanta la care puteti apela pentru a obtine raspunsurile la intrebarile dvs. specifice. 

 
 
 
De ce este esential sa fiti informat impecabil despre obligatiile legale pe linie SSM?


 
 
Raspunsul e simplu: riscati 3 ani de inchisoare daca nu va indepliniti aceste obligatii!


 
 
 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
serviciu propriu ssmssm angajatorissm si psi

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 22 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Adio externalizarii serviciilor de prevenire si protectie! De ce este mai avantajos sa aveti propriul serviciu intern SSM Nota: 1.8 din 5 - 10 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (4)


Firescu Florin
29-Nov-2016

buna ziua d-na Mara. Am citit comentariul dvs. si sunt de acord cu aprecierile colegilor: ,,bateti campii. Intradevar mai sunt servicii externe care iti pun in brate raftul de hartii si nu-i mai vezi, dar majoritatea serviciilor externe isi fac datoria si ii asigura siguranta lucratorului si a societatii.

STAN GHEORGHE
24-Nov-2016

Cadeti in greseala fundamentala a legislatiei SSM. Nu toate firmele sunt fabrici si uzine. De ce sa nu iau unserviciu extern uns cu toate alifiile si sa pun eu un angajat care pana invata despre ceeste vorba pleaca la alta firma. Bateti campii ca de obicei

Nicu Rusu
23-Nov-2016

V-aţi apucat să modificaţi şi legislaţia?mi pare rău că nu v-am returnat ce am cumpărat de la voi.Nu mi-au fost de nici un folos.

Maria mina
23-Nov-2016

Nu .ti este jena?sa vinzi niste ghiduri copy .paste din care angajatorul nu poate face nimic?serv.externe au niste condiții pentru abilitate pe care nu le ndeplinește oricine.nu este deontologic ce faci.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatia pastrarii raportului de munca cu salariatul pentru angajatorii care au beneficiat de prevederile OUG 92/2020Intrebare: Pentru persoanele care au primit indemnizatia de 41,5% in lunile iunie-august 2020, angajatorul are obligatia pastrarii raportului de munca pana la data de 31 decembrie 2020. In cazul in care inceteaza contractul de munca ca urmare a cererii de demisie al angajatului, exista obligatia angajarii unei alte persoane in vederea pastrarii numarului de contracte de munca pana la data de 31.12.2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Revisal. Telemunca. Sanctiune pentru lipsa modificarii tipului de contractIntrebare: Pentru obtinerea facilitatii prevazute de art. 6 din OUG nr.132/2020 am transmis, la 27.08.2020, catre Agentia Municipala de Ocupare a Fortei de Munca Bucuresti, respectiv cate Agentia Locala de Ocupare a Fortei de Munca Bucuresti sector 2 (unde de altfel avem sediul social) documentele mentionate pe platforma aici.gov.ro. Documentele respective privesc 1 salariat care, in perioada 01.04. - 14.05.2020 a lucrat in telemunca (pentru care am intocmit la data respectiva act aditional pe care l-am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]