Ce se petrece cand o companie are sub 250 de angajati? Cum se organizeaza departamentul SSM si PSI?
Iata un caz intalnit in cadrul PortalSSM.ro: "In cadrul unei institutii publice cu 158 de angajati, este organizat Serviciul resurse umane, PSI si SSM in cadrul caruia functioneaza Compartimentul PSI si SSM cu un lucrator desemnat cu atributii in domeniul PSI si SSM. Lucratorul are studii superioare in domeniul tehnic, curs de minim 80 ore in SSM si curs de cadru tehnic PSI. Este obligatoriu sa aiba cerintele minime pentru nivelul superior sau este de ajuns cele pentru nivelul mediu (conform art. 49 sau art. 50 din normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare)? Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50?(...)"
Mentionam ca atat timp cat institutia nu are peste 250 salariati si nici nu efectueaza activitati economice cu risc (Anexa 5 din H.G. nr. 1.425/2006), nu trebuie sa organizeze serviciu intern de prevenire si protectie, fiind suficient nivelul mediu pentru lucratorul desemnat in domeniul SSM.
"Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50? Este obligatoriu sa aiba doar atributii privind prevenirea si protectia sau acest lucru este valabil doar pentru lucratorul desemnat din cadrul Compartimentului PSI si SSM?"
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
In aceasta situatie, seful serviciului de resurse umane nu se ocupa de activitatea de SSM sau PSI, deci nu este obligatoriu sa detina cunostinte in domeniu.
"In subordinea institutiei exista 24 puncte de lucru in tara, fara personalitate juridica, cu salariati intre 3-12 in fiecare punct de lucru. Este obligatoriu ca in fiecare punct de lucru sa existe un responsabil SSM sau este suficient lucratorul desemnat din cadrul sediului central?"
Legea nu dispune in mod imperativ numirea mai multor lucratori desemnati in aceasta speta, dar este foarte dificil ca un singur lucrator sa se ocupe de intreaga activitate de SSM, cat si de instruirea introductiv-generala sau de controalele interne pe care trebuie sa le faca la toate locurile de munca.
Sursa: PortalSSM