Model de organizare al departamentului SSM si PSI in cadrul unei companii

Mara Dobrin
Mara Dobrin
03 Martie 2017
03 Martie 2017
Mara Dobrin
Mara Dobrin
departament ssm si psissm angajatorinorme ssm 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Este de la sine inteles ca orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu faptul ca, atat timp cat are angajati in subordine, trebuie sa aiba in vedere normele de securitate si sanatate in munca, in acest fel salariatii fiind protejati de pericole.

Ce se petrece cand o companie are sub 250 de angajati? Cum se organizeaza departamentul SSM si PSI?

Iata un caz intalnit in cadrul PortalSSM.ro: "In cadrul unei institutii publice cu 158 de angajati, este organizat Serviciul resurse umane, PSI si SSM in cadrul caruia functioneaza Compartimentul PSI si SSM cu un lucrator desemnat cu atributii in domeniul PSI si SSM. Lucratorul are studii superioare in domeniul tehnic, curs de minim 80 ore in SSM si curs de cadru tehnic PSI. Este obligatoriu sa aiba cerintele minime pentru nivelul superior sau este de ajuns cele pentru nivelul mediu (conform art. 49 sau art. 50 din normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare)? Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50?(...)"


Mentionam ca atat timp cat institutia nu are peste 250 salariati si nici nu efectueaza activitati economice cu risc (Anexa 5 din H.G. nr. 1.425/2006), nu trebuie sa organizeze serviciu intern de prevenire si protectie, fiind suficient nivelul mediu pentru lucratorul desemnat in domeniul SSM.
 
"Seful serviciului resurse umane, PSI si SSM trebuie sa indeplineasca cerintele art. 50? Este obligatoriu sa aiba doar atributii privind prevenirea si protectia sau acest lucru este valabil doar pentru lucratorul desemnat din cadrul Compartimentului PSI si SSM?"
 
In aceasta situatie, seful serviciului de resurse umane nu se ocupa de activitatea de SSM sau PSI, deci nu este obligatoriu sa detina cunostinte in domeniu.
 
"In subordinea institutiei exista 24 puncte de lucru in tara, fara personalitate juridica, cu salariati intre 3-12 in fiecare punct de lucru. Este obligatoriu ca in fiecare punct de lucru sa existe un responsabil SSM sau este suficient lucratorul desemnat din cadrul sediului central?"
 
Legea nu dispune in mod imperativ numirea mai multor lucratori desemnati in aceasta speta, dar este foarte dificil ca un singur lucrator sa se ocupe de intreaga activitate de SSM, cat si de instruirea introductiv-generala sau de controalele interne pe care trebuie sa le faca la toate locurile de munca.


Sursa: PortalSSM


NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]