"Care este temperatura minima si maxima a mediului de lucru intr-o hala de productie (constructii masini)? Este prevazut in lege asa ceva, o temperatura a mediului de lucru intr-o hala de productie?"
Raspunsul specialistului:
In sensul prevederilor OUG nr.99/2000, prin temperaturi extreme se intelege temperaturile exterioare ale aerului, care:
a) depasesc +37 grade C sau, corelate cu conditii de umiditate mare, pot fi echivalate cu acest nivel;
b) scad sub -20 grade C sau, corelate cu conditii de vant intens, pot fi echivalate cu acest nivel.
Temperaturile sus-mentionate sunt temperaturi monitorizate si certificate de Institutul National de Meteorologie si Hidrologie si transmise de centrele regionale ale acestuia.
Prin urmare, apreciem ca temperatura la care se face referire in cuprinsul legii este temperatura exterioara a aerului masurata de organismele cu responsabilitati in domeniul si nu se refera la o anumita temperatura in interiorul locului de munca.
Desfasurarea activitati la temperaturi extreme in interiorul locului de munca al angajatorului apreciem ca poate echivala cu munca in conditii deosebite sau speciale, pentru care angajatorul are obligatia normalizarii pe de o parte a conditiilor de lucru, sau acolo unde nu este posibil, realizarea de buletine de determinari, evaluari factori de risc si acordarea unor masuri speciale si, dupa caz, a unor sporuri compensatorii.
In situatia in care aceste temerpaturi extreme se suprapun si exista din cauze coroborate (temerpatura de la locul de munca creste din cauza temerpaturilor externe extreme) apreciem ca angajatorului ii revine sarcina respectarii cadrului legal incident ambelor situatii, respectiv a legislatiei speciale reprezentata de OUG 99/2000, legea securitatii si sanatatii in munca, valabila pentru asigurarea conditiilor de munca la respectivul loc de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<