Atentie: Conditii pentru angajarea unui Consultant in Resurse Umane

03 Martie 2014
03 Martie 2014
resurse umanemanagement resurse umanemanagementul resurselor umanemotivare resurse umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Care sunt reglementarile legale de care tinem cont cand dorim sa angajam un consultant in Resurse Umane? Vom tine cont de studii, vechime in munca si de alte conditii.

Conform prevederilor legislatiei in vigoare, nu sunt instituite conditii speciale de studii sau de vechime in munca cu privire la ocuparea unui post de consultant in resurse umane. Referiri specifice pentru aceasta functie se fac in Codul Ocupatiilor din Romania.

Conform noului COR, regasim aceasta ocupatie in cadrul Grupei majore 2 - Specialisti in diverse domenii de activitate, Subgrupa majora 24 - Specialisti in domeniul administrativ-comercial, Grupa minora 242 - Specialisti in domeniul administrativ, avand codul COR 242317 (nivel de instruire: studii superioare).


Noul COR prevede faptul ca specialistii in domeniul resurselor umane si de personal, inclusiv consultantul in resurse umane, furnizeaza servicii legate de politicile de personal, cum ar fi recrutarea sau dezvoltarea personalului, analize ocupationale si orientare profesionala.

Codul muncii, republicat prevede in cuprinsul art. 29 posibilitatea angajatorului de a verifica cunostintele si aptitudinile profesionale ale viitorului salariat. Astfel, apreciem ca pentru postul respectiv trebuie sa intocmim o fisa a postului in care sa fie stipulate conditiile generale si conditiile specifice stabilite de angajator necesare a fi indeplinite de o persoana care doreste sa ocupe o astfel de functie.

Concludem ca stabilirea acestor conditii este la latitudinea angajatorului, fiind unicul responsabil de organizarea activitatii sale. Cu toate acestea, in stabilirea acestora trebuie sa tinem cont ca aceste conditii sa nu fie elaborate cu incalcarea principiului egalitatii de sanse sau a altor principii legale.

Asadar, avem nevoie de studii superioare de specialitate in domenii precum: psihologice, pedagogie, sociologie, management, resurse umane.

De asemenea, avem nevoie de bune cunostinte de limba englexa si PC, plus asemenea conditii esentiale pentru desfasurarea activitatilor specifice.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]