In domeniul managementul HR, un aspect esential de care tinem cont este eficienta cu care efectum delegarea sarcinilor si responsabilitatilor. O greseala comisa foarte des de manageri este neglijarea abilitatilor si competentelor angajatilor catre care delegam sarcinile necesar a fi indeplinite.
Consecintele delegarii fara a tine cont de abilitatile angajatilor nostri
- Vei introduce foarte repede in organizatie o stare de nesiguranta, confuzie si nemultumire.
- Vi se vor pune tot timpul in discutie deciziile si iti vei pierde autoritatea.
- Vei fi pus tot timpul in situatia de a nu sti foarte clar ce si cui ai delegat.
- Vei avea imaginea unui sef care nu stie sa conduca.
- Se va inregistra o scadere a nivelului performantelor angajatilor, pe fondul lipsei de motivare.
- Vei constata o mare fluctuatie de personal.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Solutii
1. Identifica calitatile, defectele si disponibilitatile fiecarui angajat.
2. Gaseste postul cel mai potrivit pentru fiecare angajat, conform capacitatilor si dorintelor sale.
3. Incearca sa definesti profilul psihologic al fiecarui angajat pentru a corela activitatile pe care i le delegi cu personalitatea sa.
4. Stabileste clar pentru fiecare angajat in parte care sunt responsabilitatile sale in firma si ce activitati in plus ar mai putea primi.
5. Respecta impartirea pe compartimente a firmei si numai in cazuri de exceptie deleaga activitati dintr-un compartiment intr-altul.
6. Controleaza periodic daca angajatii sunt multumiti de ceea ce fac si daca isi doresc sa faca si altceva.
Sursa: Ghidul Complet al Managerului HR