Punct de lucru. Cum inregistram impozitul pe venit in declaratia 112?

11 Iunie 2013
11 Iunie 2013
Contributiiimpozit pe venitLegea 273/2006formularul 112sediul secundarpunct de lucru
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam astazi cazul unei societati care are obiect de activitate "Productia de filme cinematografice si video" si are 8 salariati care lucraza la punctul de lucru. In prezent, au ramas 7 salariati dintre care 4 lucreaza la punctul de lucru si 3 salariati la sediul social.

Vom vedea astfel cum trebuie declarat si platit impozitul pe salarii pentru cei 7 salariati, precum si cum se va proceda cu declararea si plata impozitului pe salarii incepand cu 01.07.2013 conf. Lg. 168/2013.


Solutia consultantului:

La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."

Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede:

(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(2) Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.

(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

(4) Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Art. 34 din Codul de procedura fiscala stabileste ca, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.

Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.

Asadar, sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.

Sediile secundare cu mai putin de 5 salariati se declara prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate. Impozitul pe veniturile din salarii se declara si se plateste de catre sediul principal.

Modelul declaratiei privind sediile secundare a fost aprobat prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare"  publicat  in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15/09/2004.

Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Contribuabilii care au sedii secundare au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. (Art. 26 alin. (2) si (3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).

In anexa 1.1 "Anexa angajator" la formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la sectiunea F "Impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare" se face defalcarea impozitului pe venitul din salarii pe sediul principal si pe fiecare sediu secundar inregistrat fiscal.

Sectiunea F2 "Sedii secundare" se completeaza numai de catre platitorii care au sedii secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, potrivit Legii nr. 273/2006
privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in 112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala.

Daca sediul secundar nu este inregistrat ca platitor de venituri din salarii, in Formularul 112 venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la acest sediu secundar neinregistrat fiscal se declara pe sediul principal.



NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie la intocmirea DOSARELOR DE PERSONAL ale salariatilor!


Neprezentarea dosarului sau lipsa documentelor sunt vizate de ITM!

1. Ce este, asadar, acest dosar?
2. Ce documente trebuie sa cuprinda?
3. De ce sunt inspectorii ITM atat de interesati de el?
4. Cum va protejati de amenzile foarte dure?

Raspunsurile in ghidul practic: Dosarul personal al salariatului »

Explicatii, lamuriri si raspunsuri profesioniste oferite pe loc! Rezerva aici >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]