Va reamintim ca, anterior incheierii contractului individual de munca, salariatul va trebui sa puna la dispozitia angajatorului o serie de acte.
Cronologic, la angajarea unui salariat se parcurg cinci etape:
1) Prezentarea actelor necesare angajarii
2) Semnarea contractului individual de munca
3) Inmanarea unui exemplar din contractul individual de munca salariatului
4) Inregistrarea contractului individual de munca in registrul de evidenta a salariatilor

Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii

Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale

Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
5) Inceperea efectiva a activitatii.
In conformitate cu prevederile art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 905/2017, angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Atentie, ITM-ul „vaneaza” dosarele de personal ale salariatilor! Lipsa acestora se sanctioneaza cu amenda de 8.000 de lei!
Aflati din ghidul Dosarul personal al salariatului ce trebuie sa faceti pentru a nu avea niciun fel de emotii in cazul unui control!
Dosarul personal se pastreaza in bune conditii:
– la sediul angajatorului;
– la sediul secundar, daca este delegata competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca.
Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatului?
Documente prevazute de Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul general de evidenta a salariatilor:
Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind Registrul general de evidenta a salariatilor, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:
Actele necesare angajarii
– Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere,
certificat de casatorie
– Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
– Adeverinta de la angajatorul precedent
– Formularul de candidatura (inclusiv CV)
– Recomandari/caracterizari de la locurile de munca anterioare
– Copii dupa actele de studii/certificate de calificare/formare profesionala
– Avize, autorizatii, atestari (copie dupa permisul de conducere – daca este cazul)
– Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii
– Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca
– Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul
– Repartitia AJOFM
– Nota de lichidare
– Declaratia privind faptul ca nu a desfasurat activitati de politie politica
– Contractul individual de munca
– Fisa postului
– Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca
– Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor
individuale de munca
– Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru
– Alte documente necesare angajatorului.
Cum ne ajuta actele necesare angajarii la derularea ulterioara a contractului individual de munca?
O parte dintre aceste acte sunt general obligatorii, altele sunt necesare numai pentru anumite posturi, in timp ce altele sunt facultative. Unele trebuie pretinse la angajarea oricarui salariat, in timp ce altele vor fi solicitate numai in cazuri speciale. In cele ce urmeaza realizam o prezentare a actelor necesare la angajare, pe care le puteti indosaria la angajarea unui salariat.
Mai multe despre angajare in "Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR" care include procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal, detalii aici >>>