Ca urmare a revenirii partiale la sistemul anterior datei de 1 ianuarie 2011, dispozitiile Legii nr. 126/2011 au determinat, in esenta, ca plata impozitului pe salarii aferent personalului de la nivelul subunitatii sa se realizeze la organul fiscal (trezoreria) pe raza caruia se afla subunitatea, plata efectuandu-se utilizand codul obtinut de aceasta cu ocazia inregistrarii.
Cu privire la fisele fiscale trebuie avut in vedere ca initial, depunerea acestora se realiza in conformitate cu prevederile OMEF nr. 2293/2007 pentru aprobarea modelului si continutului fisei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii care reglementeaza modul de completare si procedura de depunere indiferent de regimul fiscal in materia inregistrarii sediilor secundare. Potrivit acestor reglementari valabile in contextul legislativ existent la momentul respectiv, erau aplicabile prevederile pct. 1 din anexa nr. 3 la ordinul mentionat.
Prin derogare de la regula generala care stabilea ca fisele fiscale se depuneau de catre angajatori la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal sau sunt luati in evidenta fiscala, dupa caz, OMEF nr 2293/2007 prevedea in cazul sediului secundar al angajatorului persoana juridica, inregistrat ca platitor de impozit pe veniturile din salarii, ca fisele fiscale, corespunzatoare activitatii sediului secundar, se vor depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat sediul secundar.
In prezent, art. 34 alin. (1) din Codul de procedura fiscala reglementeaza ca, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competența teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligațiilor datorate de contribuabilul care le-a inființat.
In situatia modificarilor ulterioare privind materia sediilor secundare, OPANAF nr. 232/2011 privind procedura de predare-primire a informatiilor si/sau a documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor stabileste la art. 1 alin. (1) competenta pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor. Aceasta revine, incepand cu data de 1 februarie 2011, organului fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul care a infiintat respectivele sedii secundare, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la aceste sedii.
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
In aceeasi directie si OPANAF nr. 233/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu referire la depunerea fiselor fiscale, reglementeaza la art. 6 ca fisele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in cadrul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se depun de catre contribuabilul care le-a infiintat la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia.
In concluzie obligatia fiscala constand in depunerea fiselor fiscale se indeplineste in mod unic de catre societatea care a infiintat sediile secundare, identificarea indeplinirii acestei obligatii urmand a fi verificata pe baza codului unic de inregistrare al acesteia, subunitatile primind cod unic exclusiv pentru indeplinirea obligatiei privind plata impozitului pe salarii. Prin urmare, fisele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii aferente anului 2011, pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in cadrul sediilor secundare inregistrate fiscal, se depun de catre contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de identificare fiscala al acestuia, la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului care le-a infiintat.
Subliniem de asemenea ca si in cuprinsul instructiunilor de completare a formularului 210 aprobate prin OMEF nr. 2293/2007, sectiunea "Date de identificare ale angajatorului", caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu datele de identificare ale angajatorului, prin inscrierea codul unic de inregistrare ale acestuia si a celorlalte informatii solicitate.
Solutia se bazeaza pe prevederile punctului 185 alin. (8) din O.M.F.P. nr. 3.055/2009: "Diferentele de curs valutar care apar cu ocazia decontarii creantelor si datoriilor in valuta la cursuri diferite fata de cele la care au fost inregistrate initial pe parcursul lunii sau fata de cele la care sunt inregistrate in contabilitate trebuie recunoscute in luna in care apar, ca venituri sau cheltuieli din diferente de curs valutar.
Atunci cand creanta sau datoria in valuta este decontata in decursul aceleiasi luni in care a survenit, intreaga diferenta de curs valutar este recunoscuta in acea luna. Atunci cand creanta sau datoria in valuta este decontata intr-o luna ulterioara, diferenta de curs valutar recunoscuta in fiecare luna, care intervine pana in luna decontarii, se determina tinand seama de modificarea cursurilor de schimb survenita in cursul fiecarei luni".