Inexistenta reglementarii legale a continutului notificarii de preaviz

notificare preavizconcediere colectivacodul munciilegea dialogului socialtermen
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam mai jos cazul unei societati in cadrul careia s-a efectuat o concediere colectiva de 60 de persoane. Vom vedea astfel daca se poate emite notificarea de preaviz comuna, cu tabel anexa la notificare, cu persoanele implicate care vor lua la cunostinta sau daca este obligatorie notificarea individuala. Precizam ca toti salariatii intra in preaviz la aceeasi data.

Acordarea preavizului. Notificarea

Acordarea preavizului este un moment premergator incetarii contractelor individuale ale salariatilor
prin concediere. Astfel, fie ca este vorba de concediere colectiva sau de concediere individuala, salariatii au dreptul la un preaviz, ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucratoare conform art. 75 alin. (1) din Codul muncii, republicat. Exista insa posibilitatea ca salariatii sa aiba dreptul la un preaviz mai mare daca prin contractul individual de munca ori prin contractul colectiv de munca aplicabil, deci inclusiv cel de nivel superior, se prevede un astfel de drept, astfel incat vor beneficia de acest drept superior.

Respectarea procedurii de concediere presupune si respectarea termenului de preaviz, deoarece acordarea preavizului este inclusa procedurii ce vizeaza concedierea salariatului, iar concedierea dispusa fara acordarea acestui preaviz este lovita de nulitate absoluta.

Codul muncii nu prevede in cazul concedierii salariatului obligatia angajatorului de a comunica preavizul printr-o notificare separata de decizia de concediere, nu stabileste o procedura privind acordarea preavizului In cazul concedierii. in toate cazurile insa, preavizul trebuie sa fie acordat, adica trebuie ca salariatii sa beneficieze efectiv de preaviz in caz de concediere. Numai continutul deciziei de concediere are o reglementare legala si obligatorie, concedierea dispusa cu nerespectarea conditiilor de forma fiind lovita de nulitate absoluta.

Asadar, legea nu stabileste modalitatea prin care se acorda preavizul, astfel incat, in lipsa unei prevederi exprese in legislatia muncii, dovada comunicarii acordarii preavizului apreciem ca poate fi facuta prin orice inscris emanand de la angajator.

In materia concedierii exista practica preavizarii salariatilor prin inscrisuri separate deciziilor de concediere. In aceasta situatie apreciem ca notificarea (instiintarea) de preaviz poate fi emisa inclusiv ca un document comun pentru toti salariatii implicati in concediere. Esential sub aspectul preavizului fiind sa puteti face dovada, in eventualitatea contestarii masurii de concediere in instanta, ca salariatilor li s-a acordat efectiv.



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
notificare preavizconcediere colectivacodul munciilegea dialogului socialtermen

Data aparitiei: 14 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Inexistenta reglementarii legale a continutului notificarii de preaviz Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]