Preavizul pentru concediere individuala reprezinta perioada de timp acordata unui angajat inainte de incetarea oficiala a contractului sau de munca. Conform Codului Muncii, durata minima a preavizului este de cel putin 20 de zile lucratoare in cazul concedierii pentru motive care nu tin de persoana angajatului, cu exceptia salariatilor din perioada de proba pentru care nu este nevoie de preaviz. Va prezentam mai jos un model de preaviz intocmit de angajator.
Descarca in format PDF Modelul de Preaviz pentru concedierea individuala>>>
Model PREAVIZ CONCEDIERE INDIVIDUALA
PREAVIZ Nr. ……. /………..
Avand in vedere Nota de fundamentare nr. ……. din data de ..............................., cu privire la raportul economic si situatia comenzilor estimate si realizate la nivelul................ ,
in temeiul dispozitiilor art. 65 din Legea nr. 53/2003 cu modificarile ulterioare, directorul general al …………………….. in baza art. 13 din actul constitutiv
DECIDE
Art. 1. – incepand cu data de ………….. doamnei/domnului …………. avand functia de .............................................. în cadrul ……………………….. i se acorda un preaviz de 20 de zile lucratoare in perioada ………. – …………...
(1) in perioada preavizului, salariatei i se acorda dreptul sa absenteze ... ore pe zi de la programul unitatii pentru a-si cauta un loc de munca fara ca aceasta sa-i afecteze salariul si celelalte drepturi.
Art. 2. – (1) La implinirea termenului de preaviz urmeaza a se aplica decizia de concediere a salariatei/salariatului avand ca efect incetarea contractului individual de munca inregistrat,la Inspectoratul Teritorial de munca, cu nr. ……… din ....................................., ca urmare a concedierii individuale din inttiativa angajatorului pentru motive care nu tin de persoana salariatului.
(2) Motivele de fapt ale concedierii individuale sunt urmatoarele:
• criza financiara mondiala care si-a produs efectele in economia reala din Romania;
• raportul economic din perioada ……………… a din care rezulta scaderea veniturilor si limitarea posibilitatii dezvoltarii proiectelor care sa permita incasarea de noi venituri;
• situatia previziunilor pentru perioada a
• ………………………….. comparativ cu planurile de vanzari estimate pentru anul ……… din care rezulta un numar de comenzi mai mic decat cel preconizat;
• bugetul pentru anul ……… din punct de vedere ……….. versus previziuni realizari perioada ………………………;
• necesitatea adoptarii unor masuri urgente la nivelul care sa asigure reducerea cheltuielilor si incadrarea acestora in veniturile estimate a fi incasate in urmatoarele 12 luni, in contextul efectelor blocajului financiar si dificultatii contractarii de credite din sistemul bancar;
• necesitatea adoptarii masurii concedierii individuale pentru motive care nu tin de persoana salariatului si desfiintarea unui post de ……….. pozitia …………….. din statul de functii al.......... ;
• desfiintarea locului de munca se impune ca o masura efectiva cu cauze reale si serioase.
(3) Disponibil in unitate este postul de ……… pozitia din statul de functii ................................salariata/salariatul urmand a-si exprima in scris optiunea privind acceptarea ofertei respective de trecere in postul pentru care a optat.
Art. 3. – Motivul de drept al concedierii individuale il constituie art. 65-67 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicat.
Art. 4. – La desfacerea contractului individual de munca i se va acorda salariatei/salariatului o compensatie/indemnizatie echivalenta cu valoarea a 4 salarii nete din luna anterioara concedierii. De asemenea salariatei/salariatului i-a fost acordata facilitatea prevazuta la art. 1 alin. (2) din prezenta decizie.
Art. 5. – Departamentele financiar-contabilitate si Departamentul , vor pune în aplicare prevederile prezentei decizii.
Director General, Administrator,
………………………………………
Data comunicarii ……………………………………………
Semnatura de luare la cunostinta a salariatului ……………………………………
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<