Evaluarea cadrului didactic de catre seful catedrei are ca scop stabilirea, la nivel global, a nivelului profesional si a traiectoriei profesionale a cadrului didactic.
Evaluarea va lua in analiza toate componentele activitatii profesionale, didactica si de cercetare, precum si aspectele comportamentale si atitudinale ale cadrului didactic fata de colectivul catedrei si fata de comunitatea academica din care face parte.
Potrivit art. 303 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, rezultatele si performantele activitatilor didactice si de cercetare ale personalului didactic si de cercetare dintr-o universitate sunt evaluate periodic, la intervale de maximum 5 ani. Aceasta evaluare se face in conformitate cu o metodologie aprobata si aplicata de catre senatul universitar. Evaluarea de catre studenti a prestatiei cadrelor didactice este obligatorie.
Rezultatele evaluarilor sunt informatii publice. Salarizarea personalului didactic si de cercetare se face si in functie de rezultatele si performantele acestuia, conform legii. Contractele de munca ale personalului didactic si de cercetare includ asumarea unor standarde minime ale rezultatelor activitatilor didactice si de cercetare si clauze privind incetarea contractelor in conditiile neindeplinirii acestor standarde minime.
La evaluarea cadrelor didactice din invatamantul superior se utilizeaza o serie de criterii specifice, anume:
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
40 Modele de Regulament Intern
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
1. Activitatea didactica. Evaluarea calitatii activitatii didactice este sintetizata de catre seful de Catedra (Departament) intr-o fisa de evaluare. În Fisa de evaluare se rezuma informatii din urmatoarele surse:
(a) autoevaluarea activitatii didactice facuta de catre salariat,
(b) evaluarea din partea colegilor;
(c) evaluarea din partea studentilor
(d) lista de manuale si alte activitati didactice realizate de catre candidat.
Concluzia se exprima in calificative; Foarte bine, Bine, Satisfacator, nesatisfacator.
2. Activitatea de cercetare:
- numarul de granturi/contracte de cercetare obtinute pe baza de competitie;
- numarul de granturi/contracte de cercetare in care salariatul are calitatea de director
- numarul de granturi/contracte de cercetare cu caracter international.
3. Contributia stiintifica:
- numarul de articole/studii/brevete, realizate in ultimii 5 ani in calitate de autor sau coautor;
- numarul de studii/articole indexate in baze internationale de date;
- carti de specialitate;
- carti de specialitate (tratate, monografi) in care salariatul este prim sau unic autor
4. Prestigiul profesional
- numarul de contributii stiintifice relevante pentru domeniul de evaluare;
- recunoasterea realizarilor proprii de catre specialisti si institutii prin citarea de lucrari;
- coordonarea de structuri profesional – stiintifice;
- afilierea la organizatii profesionale internationale si nationale recunoscute;
- calitatea de membru in colective editoriale de prestigiu
- premii si distinctii
- aportul general la formarea de specialisti.