Regulamentul intern pentru scoala gimnaziala. Ce trebuie sa contina?

Regulamentul intern pentru scoala gimnazialaregulament intern
Regulamentul intern pentru scoala gimnaziala. Ce trebuie sa contina?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incepem prin a va mentiona ca regulamentul intern pentru scoala gimnaziala concretizeaza regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca, respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii.
 
De asemenea, specifica drepturile si obligatiile Scolii si ale personalului angajat, procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor, regulile privind disciplina muncii, abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile, aspecte privind procedura disciplinara, modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale specifice, criteriile si procedurile de evaluare profesionala a personalului didactic si nedidactic.
 

Regulamentul intern pentru scoala gimnaziala - dispozitii generale

 
Precizam si ca dispozitiile generale precizeaza ca regulamentul se aplica intregului personal din cadrul scolii, indiferent de durata contractului individual de munca, de atributiile pe care le indeplinesc si de functia pe care o ocupa, precum si celor care lucreaza in cadrul scolii pe baza de delegare sau detasare.se aplica si elevilor si parintilor/tutorilor/susutinatorilor legali ai elevilor.
 
Personalul detasat este obligat sa respecte, pe langa disciplina muncii din unitatea care i-a detasat si regulile de disciplina specifice locului de munca unde isi desfasoara activitatea pe timpul detasarii.
 
 
 

Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii

 
I. Obligatiile Scolii
 
(1) Scoala are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea personalului angajat in toate aspectele legate de munca, in conformitate cu prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 si a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006.
 
(2) Scoala are obligatia sa ia masurile necesare pentru:
 
a) asigurarea securitatii si protectia sanatatii personalului angajat;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea si instruirea personalului angajat;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
 
(3) Scoala are obligatia sa urmareasca adaptarea masurilor prevazute la alin. (2), tinand seama de modificarea conditiilor, pentru imbunatatirea situatiilor existente.
 
(4) Scoala are obligatia sa implementeze masurile prevazute la alin. (2) respectand urmatoarelor principii generale de prevenire:
 
a) evitarea riscurilor;
b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
c) combaterea riscurilor la sursa;

 
...vezi model regulament intern pentru scoala gimnaziala aici >>>
 
 

 Instruirea personalului din cadrul unei scoli gimnaziale

 
 
    (1) Scoala trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare categorie de personal sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:
 
a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.
    (2) Instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie:
a) adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
b) periodica si ori de cate ori este necesara.
    (3) Scoala se va asigura ca personalul din institutii/intreprinderi si/sau unitati din exterior, care desfasoara activitati in cadrul Scolii, au primit instructiuni adecvate referitoare la riscurile legate de securitate si sanatate in munca, pe durata desfasurarii activitatilor.
    (4) Reprezentantii personalului cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca au dreptul la instruire corespunzatoare.
    (5) Instruirea prevazuta la alin. (1), (2) si (4) nu poate fi realizata pe cheltuiala personalului si/sau a reprezentantilor acestuia.
    (6) Instruirea prevazuta la alin. (1) si (2) trebuie sa se realizeze in timpul programului de lucru.
    (7) Instruirea prevazuta la (4) trebuie sa se efectueze in timpul programului de lucru, fie in interiorul, fie in afara Scolii.
 
VIII. Obligatiile personalului didactic si nedidactic
 
    (1) Fiecare salariat trebuie sa isi desfasoare activitatea, in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea Scolii, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca.
 
    (2) Personalul angajat are urmatoarele obligatii:
 
a) sa utilizeze corect echipamentele, aparatura, substantele periculoase, echipamentele de transport si alte echipamente;
 
b) sa utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat si, dupa utilizare, sa il inapoieze sau sa il puna la locul destinat pentru pastrare;
c) sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, in special ale masinilor, aparaturii, uneltelor, instalatiilor tehnice si cladirilor, si sa utilizeze corect aceste dispozitive;
d) sa comunice imediat Scolii si/sau responsabililor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea personalului didactic si nedidactic, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
 
...vezi model regulament intern pentru scoala gimnaziala aici >>>
 
 

Interdictii cu privire la salariati

 
    (1) Salariatilor le este interzis:
 
    a) sa efectueze, in timpul programului de lucru, activitati care nu au legatura cu sarcinile de munca specifice;
    b) sa parasesca locul de munca fara aprobarea sefului ierarhic;
    c) sa inceteze nejustificat lucrul;
    d) sa falsifice actele privind diversele evidente;
    e) sa aduca atingere onoarei, reputatiei si demnitatii persoanelor cu care intra in contact, prin natura relatiilor de munca, salariati ai Scolii sau din afara Scolii, elevi, parinti, alte persoane, inclusiv prin comportamente de discriminare si hartuire prevazute la Capitolul 2 al prezentului Regulament ;
    f) sa divulge secretul de serviciu;
    g) sa foloseasca nejustificat sau cu neglijenta materiile prime, materialele, combustibilii si energia, si bunurile materiale pe care le utilizeaza in procesul de munca;
    h) sa foloseasca utilajele, masinile, instalatiile incredintate altfel decat la parametrii de functionare mentionati in documentatia tehnica si in conditii de deplina siguranta;
    i) sa scoata sau sa depoziteze in incinta Scolii bunuri materiale fara forme legale;
    j) sa pretinda/primeasca de la alti salariati, elevi sau alte persoane avantaje pentru exercitarea atributiilor de serviciu;
    k) sa folosesca numele Scolii in scopuri care pot duce la prejudicierea institutiei;
    l) sa introduca sau sa consume in incinta Scolii obiecte sau produse interzise de lege;
    m) sa introduca si/sau sa consume in incinta Scolii bauturi alcoolice;
    n) sa se prezinte la serviciu sub influenta bauturilor alcoolice;
    o) sa savarsesca actiuni care pot pune in pericol imobilele Scolii, salariatii sau alte persoane, instalatii, utilaje etc.;
    p) sa comita sau sa incite la orice act care tulbura buna desfasurare a activitatii Scolii;
    q) sa folosesca in interes personal bunurile sau capacitatile Scolii;
    r) sa simuleze boala si/sau sa nu respecte tratamentul medical in perioada incapacitatii de munca;
    s) sa instraineze oricare bunuri date in folosinta sau pastrare;
    t) sa scoata din unitate bunurile Scolii cu exceptia celor pentru care exista aprobarea conducerii Scolii;
    u) sa introduca si/sau sa faciliteze introducerea in incinta Scolii a persoanelor straine fara ca acestea sa se afle in interes de serviciu;
    v) sa paraseasca locul de munca, sa lase nesupravegheate echipamente/instalatii cu grad ridicat de pericol in exploatare;
    w) sa intrare/sa iasa din incinta Scolii prin alte locuri decat cele stabilite de conducerea Scolii;
    x) sa introduca in spatiile Scolii materiale sau produse care ar putea provoca incendii sau explozii, cu exceptia celor utilizate in activitatea curenta;
    y) sa paraseasca postul de paza, a posturile care implica supraveghere tehnica I.S.C.I.R, a utilajelor sau instalatiilor, sau a locurilor de munca reglementate de legi speciale;
    z) sa distruga si/sau sa deterioreze echipamentele specifice realizarii atributiilor de serviciu;
    aa) folosirea calitatii de salariat pentru obtinerea de avantaje in scop personal;
    bb) sa introduca in Scoala unele marfuri in scopul comercializarii acestora;
    cc) accesul salariatilor in incinta Scolii in afara orelor de program fara acordul conducerii;
    dd) consumul si introducerea in incinta Scolii a drogurilor, a substantelor si medicamentelor ilegale, sau a altor substante interzise in timpul programului de lucru;
    ee) sa participe la acte de violenta sau sa le provoace;
    ff) sa intarzie la programul de lucru;
    gg) sa absenteze nemotivat de la serviciu;
    hh) sa nu participe la sedintele Consiliului profesoral (pentru cadrele didactice)
    ii) sa foloseasca violenta fizica sau de limbaj;
    jj) sa manifeste comportamente de hartuire a altor persoane;
    kk) sa se prezinte la locul de munca intr-o tinuta sau stare fizica indecenta.
    ll) sa fumeze la locul de munca in afara spatiilor amenajate/desemnate in acest scop.
 
    (2) Nerespectarea obligatiilor si interdictiilor prezentate mai sus constituie abatere si va fi sanctionata disciplinar, material, civil sau penal, dupa caz. Drepturile si obligatiile personalului didactic, personalului didactic auxiliar si personalului nedidactic se completeaza cu dispozitiile prevazute de legislatia specifica in vigoare.
 
VII. Abateri considerate grave si care pot duce la desfacerea disciplinara a contractului individual de munca:
 
 
...vezi model regulament intern pentru scoala gimnaziala aici >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Regulamentul intern pentru scoala gimnazialaregulament intern

Data aparitiei: 04 Iulie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Regulamentul intern pentru scoala gimnaziala. Ce trebuie sa contina? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]